ŠKAPA, M. Návrh a tvorba světelné LED tyče pro fotografování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
V bakalářské práci se student Miroslav Škapa zabýval problematikou nasvícení fotografické scény za použití LED svíticích tyčí, které jsou vhodné pro fotografy. V teoretické části práce se zaměřil na problematiku adresovatelných LED čipů a Li-ion akumulátorů. V praktické části pak vytvořil návrh světelné LED tyče, program pro její ovládání a v poslední kapitole uvedl srovnání s komerčně dostupnými produkty. Vnější úprava a grafické zpracování práce jsou na dobré úrovni, až na drobné gramatické nedostatky. Student bakalářského studia využíval možnosti konzultací a řešil tuto problematiku s nadšením, jelikož se sám fotografováním zabývá. Student vhodně zpracoval odbornou literaturou a příslušné zdroje v práci uvedl. Odborná úroveň práce odpovídá znalostem získaným v daném oboru bakalářského studijního programu. Předkládaná práce splnila ve všech bodech zadání. Vzhledem k výše uvedenému hodnotím práci 90 body a doporučuji ji k obhajobě.
Bakalářská práce pana M. Škapy o rozsahu 35 stran textu obsahuje minimum gramatických chyb a jen pár formálních chyb jako např. číslovaný úvod, špatné odsazení odstavců v úvodu a pouze 15 citací. Bohužel po stránce odborné je to výrazně horší. K práci mám několik připomínek: 1.) Student v práci téměř vůbec neřeší první část zadání týkající se problematiky nasvícení fotografické scény a jednotlivých druhů používaných světel. - Namísto vysvětlování obsahu práce se student mohl této části zadání věnovat v úvodu. 2.) První kapitola teoretické části s názvem „2.LED“ je velmi strohá. Zde se student zabývá vlastnostmi světla, jako je teplota a podání barev, což by se dalo považovat za odpověď na první část zadání, ale LED světlům je věnována pouze 1 strana, kde dělí LED pásky na analogové a digitální, a to je vše. Přitom by se v této kapitole dalo napsat mnoho odborného textu, od problematiky napájení a řízení LED pásků až po různé typy diod a jejich komunikaci a diskusi o jejich výhodách/nevýhodách. 3.) Podobně je na tom i kapitola „3. Li-ion článek“, kterému student rovněž věnoval pouze jednu stránku a zabývá se pouze velmi základními věcmi. Kapitola „3.2 Výhody a nevýhody Li-ion akumulátorů“ a její jednotlivé podkapitoly „3.2.1 Výhody“ a „3.2.2 Nevýhody“ jsou zbytečné (str.17). Tento text samostatné kapitoly nepotřebuje. 4.) Praktická část práce je z odborného hlediska lepší, ale v některých ohledech je také poněkud strohá. Hlavním problémem praktické části je, že student vybírá jednotlivé komponenty bez předchozího průzkumu. Přitom existuje řada lepších možností. Ke zbytku práce nemám žádné zásadní připomínky. Největší problém práce vidím v příliš strohé teorii (7 stran) a v absenci rešerše jiných řešení. Vzhledem k tomu, že student prokázal praktické dovednosti v oblasti modelování, 3D tisku, návrhu DPS, pájení, sestavení a naprogramování jednoduchého řídicího obvodu, a až na drobné nedostatky splnil zadání, hodnotím práci 60b/D.
eVSKP id 152064