HLAVOVÁ, M. CO S TÍM? Rekonverze průmyslového areálu, Brno - Obřany [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
• Koncept řešeného území je založen na snaze vytvořit nástupní prostor do Školy architektury (přádelny) v ose asymetricky umístěného vchodu přecházejícího plynule do plochy parkové úpravy protějšího konce ostrova. Přitom využívá část původního průmyslového objektu, který vymezený předprostor podporuje. • Viditelným záměrem tvorby dispozice rekonstruovaného objektu školy (přádelny) je snaha o postupné uvolňování stoupajících podlaží od pevně vestavěných prostor. Dispoziční řešení nových i rekonstruovaných domů dokresluje názor na způsob využití území a prokazuje dobrou znalost potřeb jednotlivých funkcí do nich vkládaných. • Navržené prostředky tepelně energetické sanace jsou danému stavu přiměřené • Grafická úroveň prezentace je adekvátní dobré úrovni projektu. Vizualizacím by prospěla vyšší míra abstrakce. Otázky a náměty k obhajobě: • Jak si představujete řešení vestavěných dělících stěn v hlavním objektu ?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | C | Studentka ztratila hodně času hledáním konceptu, v závěru však překvapivě dohnala počáteční průtahy. |
Celkově dobrá práce, velmi dobře prezentovaná. Urbanistické řešení s problémy. Uzavřený prostor před vstupem do budovy fakulty oddělený od veřejné cesty podél řeky objektem dílen. Měřítko novostavby na místě tkalcovny ( novostavba ve stopě původního objektu postaveného pro jiný účel). Pozitivní je pečlivé promýšlení prostorových vztahů mezi budovami lemujícími náhon. Škoda, že toto nové centrum nemá více funkcí pro veřejnost a místní občany (rozsáhlá menza je bezpochyby předimenzována, rovněž planografie). Z dokumentace není zřejmé řešení parkování, obsluha jednotlivých objektů musí projíždět celým prostorem určeným pro pěší frekvenci. Fakultě zřejmě má sloužit nový objekt modelového centra. Zdá se být rovněž předimenzovaný. Základním prvkem prostorového řešení objektu fakulty je otevřené atrium v jeho středu propojující všechna patra. Toto řešení sjednocující celý organismus je ovšem oslabeno nutností zachování struktury sloupů a průvlaků i v otevřeném prostoru. Propojení všech pater tímto způsobem rovněž komplikuje udržení rovnoměrného teplotního klimatu v celém objektu. Jednotlivé funkce školy jsou rozloženy logicky. Mám pouze pochybnost o řešení pracoviště atelieru, postrádám odkladové a úložné plochy : architekt kreslí, připravuje modely, shromažďuje podklady. Místo pro počítač je málo. Domnívám se dále, že je žádoucí bezprostřední kontakt učitele a studenta.. Práce má celkově dobrou obsahovou úroveň a velmi dobrou prezentaci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | ||
Architektonické řešení | B | ||
Provozní řešení | A | ||
Technicko konstrukční řešení | A | ||
Formální úroveň | A |
eVSKP id 38580