KUBÍK, A. Vliv defektu pneumatiky na jízdní dynamiku vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Panáček, Vladimír

Předloženou diplomovou prací student prokázal schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém. Pokud by se diplomant více účastnil konzultací s vedoucím práce, mohla být dosažená úroveň a zejména praktický přínos práce vyšší. Diplomant samostaně zrealizoval náročné experimenty, které v závěru práce v rámci svých možností vyhodnotil. Předložená diplomová práce splňuje požadavky kladené na tento typ VŠKP, a proto diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání C Diplomant splnil cíle stanovené zadáním diplomové práce. Rozsah provedených experimentů je pouze dostatečný.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B Teoretická část práce ukazuje na dobrou práci s poznatky získanými při studiu.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C Zejména použité metody řešení a průběh experimentů vyžadoval častejší konzultace s vedoucím práce, kterých ze strany diplomanta bylo minimum. Po defektu řidič vozidla ve většině provedených experimetů prováděl korekci úhlu natočení volantu, přičemž by bylo přínosnější dokumentovat směrový pohyb vozidla při zachovaném úhlu natočení volantu.
Odborná úroveň diplomové práce C Práce je zpracována na průměrné odborné úrovni.
Přínos pro praktické i teoretické využití C Z praktického pohledu není z práce jasně zřejmé, jak se bude vozidlo chovat po definovaném defektu pneumatiky. Povětšinou jsou zřejmé pouze korekce úhlu natočení volantu, aby se vozidlo pohybovalo požadavaným směrem dle řidiče (vytyčené trasy).
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 D Citace literatury jsou uvedeny vcelku v souladu s příslušnou normou. U vlastních obrázků však diplomant neuvedl odkaz na zdroj, ačkoliv byl na tuto skutečnost vedoucím práce zavčas upozorněn.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň C Vyznačené úseky na grafech (obrázcích, např. červená šipka na obr. 52) mohly být popsány rovněž v popisku k obrázku z důvodu přehlednosti a názornosti. Odborná jazyková úroveň práce je průměrná.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Bradáč, Albert

Předložená práce splňuje zadání a splňuje rovněž nároky, kladené na daný typ práce. Vytknout lze horší jazykovou úroveň práce, uspořádání kapitol a malý počet provedených měření.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování B Diplomant splnil dané cíle, jen samotných měření by mělo být víc.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A Navržená a provedená měření zcela korespondovala se zamýšleným cílem diplomové práce.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C Experimentální část práce mohla být řešena přesnějšími metodami, zejména úhel natočení řízení.
Obtížnost a správnost řešení B Počet provedených měření nemá dostatečnou vypovídací hodnotu, zajímavé by rovněž bylo srovnání s vozidlem s el. systémy (ABS, ESP)
Přínos pro praktické i teoretické využití B Znalost chování vozidla s defektem pneumatiky je jistě přínosná, ale opět chybí strovnání s vozidly s el. systémy, se kterýmy se při řešení nehod setkáváme častěji.
Odborná jazyková úroveň C Celkově není jazyková úroveň práce na úrovni, kterou lze od takového typu práce očekávat.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky C V teoretické části řada obrázků převzatých ze starší literatury ve špatné kvalitě, přitom jejich překreslení by nebylo nijak náročné, úspořádání kapitol v experimentální části práce také není zvoleno vhodně a kapitolu 5.2.3 by asi bylo lepší neuvádět - dle textu není zřejmé, kolik videí bylo vyhodnoceno, ani jejich původ.
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 71007