SAŇÁK, S. Pasivní metody potlačení hluku turbodmychadel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Závěrečná práce zahrnuje 59 stran bez úvodních formálních částí, přehledu literatury a seznamu použitých označení. Práce je převážně rešeršního charakteru s jasně patrným vlastním komentářem a následným hodnocením. Stanislav Saňák pravidelně konzultoval svou práci v průběhu celého semestru. Práce popisuje a analyzuje problematiku pasivních metod potlačení hluku turbodmychadel. V první části správně představuje typické typy zvuků a příčiny jejich vzniků. Je použita kvalitní světová literatura včetně zdrojů publikovaných v posledních letech. V další části jsou vhodným způsobem uvedeny metody potlačení hluku u turbodmychadel v různých aplikacích. Jsou komentovány výhody a nevýhody jednotlivých metod. V závěru jsou tyto metody porovnány. Rozvržení práce je voleno vhodně a přehledně. Z hlediska zpracování práce se sice občas vyskytnou drobné formální nedostatky, ale tyto nesnižují kvalitu práce. Cíle práce jsou jednoznačně splněny a práce jako celek splňuje požadavky kladené na závěrečnou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Saňáka popisuje problematiku pasivních metod potlačení hluku turbodmychadel. Práce obsahuje 60 stran a je koncipována jako rešeršní. Lze ji rozdělit do několika částí: konstrukce turbodmychadla, hluk turbodmychadla, metody potlačení hluku a analýza pasivních metod potlačení hluku. Celá práce je zpracována v dostatečné kvalitě i rozsahu, naopak zmiňovaný rozsah považuji vzhledem k bakalářské práci za nadprůměrný. Práce je po stylistické stránce na požadované úrovni, to lze konstatovat i o stránce gramatické, kde bych vytknul jen malé množství překlepů a chyb. Struktura a kapitoly práce jsou řazeny logicky. Grafické hledisko místy vykazuje jisté nedostatky, jako jsou například nekvalitní obrázky. To se týká především převzatých obrázků, grafů a tabulek, které jsou zde zastoupeny jen v malém množství. Naopak musím vyzdvihnout kvalitu vlastních obrázků, které autor vytvořil. U popisu rovnic, bych vytknul absenci jednotek daných veličin. Autorovu práci se zdroji lze popsat jako nadprůměrnou, a lze konstatovat, že prokázal znalost správného citování. Autor využil 52 zdrojů, to lze považovat za adekvátní, až nadprůměrné, vzhledem k obsáhlosti tématu a obsáhlosti dané práce. Samotná použitá literatura je na vysoké úrovni, co se kvality a odbornosti týká, což se odráží na kvalitě práce pana Saňáka. K obsahové stránce bych vytknul vztahování hluku turbodmychadla k zařazenému rychlostnímu stupni, v obecné rovině je tato závislost zavádějící. Autor prokázal schopnost interpretace získaných informací a znalostí v rámci vypracování závěrečné práce. Závěrem lze říci, že vyčerpávajícím způsobem popsal danou problematiku, splnil všechny potřebné náležitosti a cíle práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132565