BALIŠOVÁ, N. Design herního kokpitu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Křenek, Ladislav

Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: úroveň celkové tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu – C, a grafická úprava výkresů – B. V rámci diplomového projektu navrhla studentka herní kokpit velmi kompaktních, organických tvarů, přičemž důsledně respektovala funkční a ergonomické požadavky, které z provozu takovéhoto zařízení vyplývají. Sedadlo hráče je umístěno do jakési skořepiny rotačně polohovatelné kolem příčné osy, což umožňuje snadný vstup do kokpitu i dosažení polohy tzv. "zero - gravity“. Nedostatky práce vidím v neujasněnosti některých prvků konstrukčního řešení (sklápění ramene) a finální barevnosti, kde se nabízelo, dle mého soudu, daleko efektnější i kultivovanější řešení a to i za použití autorčiny oblíbené růžové barvy. Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní výsledky k řešení designu herního kokpitu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Jelenčík, Branislav

Študentka Bališová spracovala výskumnú časť diplomovej práce a rešerš na výbornej úrovni. Významne pomáha metodický prístup. Práca so zdrojmi a ich verifikácia je systémová a kvalifikovaná. Chválim výber populárnej a autentickej témy. Študentka nevyužila potenciál témy. Herný priemysel sa dnes pri tomto type výrobku posúva ku komplexným simuláciám s komplikovanými ovládačmi, konzolami, obrazovkami v rôznych polohách do napodobenia kokpitov simulovaných zariadení. V ostatnom čase aj s imitáciou náklonov, brzdenia a pod. Navrh by som skôr radil k niečomu ako superergonomicky koncept pracoviska pre dlhodobú prácu (animátori, vizualizátori, operátori…) s prípadnou relaxačnou hrou. Hry typu plošinových stratégií, bludísk, strielačiek alebo šachu nevyžadujú pre osobitnú atmosféru zariadenie prezentovanej veľkosti technickej náročnosti a hlavne ceny. Viac v komentáre, je to podstatné pre moje hodnotenie Po formálnej stránke: kontrola plagiátu, obsah a zalomenie zodpovedá požiadavkám kladeným na diplomovú prácu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 157692