ŠIMBERA, M. Elektronický regulátor rychlosti vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce pana Michala Šimbery se zabývá elektronickým regulátorem rychlosti vozidla. Z pohledu budoucího strojního inženýra bylo nutné, aby student pochopil nejen principy fungování spalovacího motoru a jeho řízení, ale také principy elektroniky a programování mikrořadičů. Student přistupoval k řešení své práce systematicky a postupně splnil všechny body zadání. Jeho celá práce je logicky a přehledně sepsána a je z ní patrné, že student dané problematice porozuměl. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan Šimbera měl za úkol sestavit regulátor rychlosti vozidla. K cílům student přistoupil dle zadání a v první fázi popsal funkci pro udržování rychlosti, odtud postupně přechází na konkrétní řešení vlastního návrhu elektronického obvodu a k programování řídicího algoritmu. V poslední části práce jsou provedena validační měření celého systému. Autor vytvořil a otestoval navržený systém, který fungoval, i když nebyl ideálně odladěn, ale i tak se to dá brát za velmi pozitivní výstup této práce. Proto lze usoudit, že konkrétní cíle splnil i přestože některé funkce musely být zjednodušeny v návaznosti na dostupnost signálů. Výstup této práce by mohl být přínosný pro další využití při tvorbě regulace a jejího odladění. Dále autorem bylo uvedeno, že signál z plynového pedálu je v rozsahu 0-5 V, jak to že ve schématu nebo v textu není použit nějaký elektrický obvod pro převod napěti do rozsahu 0-3,6 V, který snese procesor z hlediska AI. Z toho plyne, že by plynový pedál neměl fungovat v plném rozsahu a tím to význam práce trochu snižuje. Lze vytknout i drobné připomínky z hlediska překlepů anebo vynechaných prázdných míst v práci. Z hlediska literatury lze usoudit, že výběr byl vhodný. Shrnutím lze usoudit, že lze práci doporučit k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 117514