MATUŠKA, J. Regulace ventilovaného sedadla automobilu s ohledem na tepelný komfort člověka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Fišer, Jan

Pan Jaroslav Matuška zpracoval práci na téma Regulace ventilovaného sedadla automobilu s ohledem na tepelný komfort. Hlavním tématem práce bylo provedení experimentu s větranými sedačkami v klimatické komoře VUT-FSI a určení efektu této technologie na tepelný komfort uživatelů v podmínkách, kdy je nutné chlazení kabiny. Téma práce vzniklo na základě vlastní aktivity studenta jehož dosavadní praxe v oboru dobře zapadla do výzkumné činnosti teamu klimatické komory VUT-FSI, kde je problematika tepelného komfortu řešena především ve spolupráci z výzkumným centrem VW ve Wolfsburgu. Spolupráce s VW byla také důvodem, proč je práce napsaná v anglickém jazyce. Student se také aktivně účastnil měření v klimatické komoře jako experimentátor i dobrovolník a od února do června 2018 pobývá na výzkumné stáži ve Wolfsburgu. V průběhu práce tak získal mnoho jedinečných zkušeností a dovedností v oboru měření a vyhodnocení tepelného komfortu. K práci pana J. Matušky nemám z pohledu vedoucího DP připomínky, doporučuji ji k obhajobě a hodnotím ji stupněm Výborně/A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Toma, Róbert

Tato diplomová práce byla zaměřená na testování vlivu větrané sedačky automobilu na komfort testované osoby a její porovnání se sedačkou bez větrání. Úkolem autora bylo porovnat více módů větrané sedačky, jmenovitě tlačení okolního vzduchu do sedačky nebo jeho sání pryč ze sedačky, a zhodnotit, který z módů je lepší pro použití v praxi. Teoretická část práce je celkově dobře zpracovaná. Výhradu mám jenom k částem kapitoly 3.1 až 3.4, které podle mého názoru obsahují informace, i když zajímavé, mimo zaměření diplomové práce. Provedený experiment a použitá měřicí technika jsou popsány na dobré úrovni. U testů byly změřeny teploty a vlhkosti v kontaktu sedačka-osoba a na větrané sedačce také tepelný tok pomocí deček Mahoele. Subjektivní hodnocení bylo získáno od testovacích osob na základe dotazníku. Problém z mého pohledu nastává při interpretaci výsledků v kapitole 5. a 6., kde jsou sice grafy graficky zpracovány dobře, ale bohužel mi jejich uspořádaní spolu s textem přijde chaotické a při čtení je nutné hodně „cestovat“ po dokumentu zpět. Na závěr autor uvádí krátkou analýzu dosažených výsledků a navrhuje možnosti použití získaných poznatků v praxi. Tato kapitola však měla tvořit těžiště práce s detailní analýzou dat a mohla být podrobnější a rozšířená například o porovnání s aktuálně dostupnými řešeními na automobilovém trhu. Na závěr oceňuji fakt, že autor psal svojí práci v anglickém jazyce, co nebývá běžné. Bohužel je z tohoto pohledu hodně co zlepšovat. Práce obsahuje množství gramatických chyb a přímých překladů, které při čtení práce ruší. Student získal zkušenosti s přípravou, postupem, a hlavně s vyhodnocením rozsáhlého experimentu s dobrovolníky. Prokázal tedy schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, a proto tuto práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 105753