JANOUŠEK, J. Zvýšení bezpečnosti vnějšího perimetru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Student se ve své práci zabýval zvýšením bezpečnosti vnějšího perimetru. V teoretické části popsal parametry prostorů se zvýšenými bezpečnostními riziky, rozebral možnosti zabezpečení vnějšího perimetru a věnoval se také legislativě v oblasti bezpilotních letounů. Pro zvýšení míry jistoty zabezpečení prostorů s vyšší mírou bezpečnostního rizika navrhl, dle zadání, poloautomatický systém. Tento systém je založen na poloautomatickém provozu bezpilotního letounu. V práci popsal sestavení, parametrizování a kalibraci hexakoptéry pro automatický let. Za účelem automatizování navrženého systému hlídání student navrhl a sestrojil nabíjecí stanici. Tato stanice je bezdrátově připojena k webovému rozhraní, kde je možné sledovat stav nabíjení a rovněž kontrolovat vzlétání a přistávání hexakoptéry. Tímto nabíjecí stanice splňuje parametry kyberneticko-fyzikálního systému a splňuje tedy i požadavky Národní iniciativy Průmslu 4.0. Práce je psaná velmi čtivě, nenacházím v ní formální nedostatky. Student zvládl všechny části práce: teoretickou a legislativní, návrh a realizaci softwaru, mechanických a hardwarových částí. Zadání bylo splněno. Navrhuji 100 bodů.
Předložená práce se zabývá problematikou návrhu a řešení zvýšení bezpečnosti vnějšího perimetru zadaného typu objektu. Je členěna do kapitol a postupným rozborem a návrhem opatření a řešení sleduje cíle zadání. V úvodu se zabývá hodnocením a kategorizací objektů, klasifikací způsobů zabezpečení a právním rámcem platným pro ČR. V teoretické části jsou popsány parametry prostorů se zvýšenými bezpečnostními riziky a pro tyto prostory jsou stanovena rizika ohrožení a opatření na jejich eliminaci. Dále je věnována část pojmu „bezpilotní letoun“ a následuje rozbor možností jeho využití. Navrhuje jeho využití k zabezpečení stanovených cílů. Jako jedním z problémů se diplomant věnuje spolehlivosti letu a to době letové aktivity s ohledem na možnost čerpání energie pohonu. Praktická část práce obsahuje postup stavby bezpilotního letounu, jeho konfiguraci a oživení a také návrh a realizaci automatické nabíjecí stanice. Poslední částí práce je stručný manuál popisující správné zacházení s vytvořeným systémem. Práce je doplněna technickou dokumentací návrhu a řešení dobíjení, navádění na přistání atd. Práce je zpracována na dobré textové a obrazové úrovni, ovšem vyskytují se zde formální nedostatky , například volba písma v obrázcích (málo čitelné), např. obr. 14 nebo nevhodné termíny , např. „nejoptimálnější“ , str.45, kap. 5.4. Práce ale splňuje požadavky na náročnost DP a proto hodnotím celkovým hodnocením 90 bodů.
eVSKP id 102016