RAŠKA, J. Modulární interaktivní simulace materiálových veličin [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Z obsahové stránky teoretické i praktické části bakalářské práce pan Raška naplnil všechny body zadání. Student přicházel na pravidelné týdenní konzultace, při kterých vždy shrnul své výsledky dosavadní činnosti a následně jsme diskutovali nad dalším vývojem a směřováním jeho práce. K formálnímu zpracování nemám zásadní připomínky; práce se vyznačuje jednotnou grafickou úpravou i použitým stylem a neobsahuje žádné větší stylistické a typografické nedostatky. Modulární interaktivní simulace nalezne uplatnění ve výuce materiálově orientovaných předmětů. Aplikaci jsem vyzkoušel a její funkčnost i rozsah je v souladu se zadáním práce a proto ji doporučuji k obhajobě.
Cílem předložené bakalářské práce bylo, na základě studia fyzikálních jevů a zákonitostí probíhajících ve struktuře elektrotechnických materiálů, vytvořit softwarovou aplikaci umožňující interaktivní simulace grafických průběhů vybraných materiálových parametrů. Student Jiří Raška vytvořil závěrečnou práci v rozsahu 42 stran, včetně přehledu použité literatury; rozdělil ji na teoretickou a praktickou část a vše doplnil úvodem do studované problematiky a závěrem shrnujícím význam a možná použití vytvořené aplikace. Teoretická kapitola sumarizuje poznatky o komplexní permitivitě a rezistivitě materiálů, jejich teplotní roztažnosti a charakterizuje termoelektrické jevy. Experimentální část popisuje zvolené programové prostředí, programovací jazyk C++ a programovací prostředí Microsoft Visual Studio 2008, uvádí výhody a nevýhody vytvářené simulace. V dalším je vysvětlena náplň jednotlivých záložek, rozdělených na teoretické a interaktivní. Vytvořená aplikace je plně funkční a umožňuje znázornit např. frekvenční závislosti složek komplexní permitivity, teplotní závislost rezistivity, resp. termoelektrického napětí. Ve všech případech je možno měnit vstupní veličiny v dostatečně širokých mezích a názorně tak přiblížit studentům praktické aplikace teoretických poznatků ve vlastním výukovém procesu i při samostatném studiu. Předložená práce je sepsána přehledně a pečlivě, s vnější úpravou na velmi dobré úrovni, vykazuje pouze některé formální nedostatky. Všechny body zadání byly splněny v plném rozsahu. Předložená bakalářská práce a její zpracování splňují zásadní požadavky, kladené na závěrečnou vysokoškolskou práci, nutné pro doporučení práce k obhajobě. Vytvořená interaktivní simulační aplikace bude jednoznačně využita v pedagogickém procesu, především ve výuce materiálově orientovaných předmětů.
eVSKP id 66939