SIEKLOVÁ, Z. Analýza zákaznického trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Marciánová, Pavla

Oceňuji autorčin přístup ke zpracování práce a zejména marketingový výzkum, který realizovala. Autorce se podařilo získat poměrně bohatá data, která bohužel ne zcela plně využila. K práci mám následující doporučení: Ocenila bych lepší zdůvodnění výběru šíře Likertovy škály, kde autorka uvádí pouze 4 možnosti, což je pro statistické zpracování dosti limitující a navíc není zdůvodněné, proč nebyla zvolena lichá škála. Na druhou stranu oceňuji počet respondentů, který se podařilo autorce nasbírat. Orientační analýza má značné rezervy z pohledu analytické části. Autorka sice velmi poctivě popsala pozadí zkoumaných faktorů, nicméně jejich vliv již nevyhodnotila z pohledu jejich pozitivního negativního či neutrálního vlivu, což je škoda. Poměrně velké množství informací autorka získala z dotazníkového šetření. Zde ovšem vidím prostor pro zlepšení, kdy již dále nepracovala se segmentačními kritérii zákazníka a uvedené návrhy tak vztáhla k celé skupině, což do jisté míry snižuje adresnost uvedených opatření.   Určité persony autorka uvádí u navržených opatření, ovšem není jasné z jakých informací autorka persony identifikovala, zda se jednalo o provedený výzkum či jde o vlastní návrhy. Návrhy pro samotný Rosenfeldův palác jsou jistě použitelné v praxi nicméně jejich ekonomické zhodnocení je poměrně optimistické. Autorka povětšinou počítá s maximálním vytížením kapacit, což je značně nepravděpodobné. Nicméně k tomu by bylo potřeba dalšího zkoumání.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Chlebovský, Vít

Cílem práce je analýza konkrétního zákaznického trhu vedoucí k doporučení pro manažerskou praxi a její ekonomické zhodnocení. Cíl hodnotím jako splněný. Autorka v práci využívá standardní metodické postupy. Analýzy mohly být méně popisné a jejich výstupy a závěry měly být zřetelněji formulovány. Návrhy vychází z provedených analýz. Mohly být doplněny a časový plán realizace. Celkově je práce na odpovídající odborné a jazykové úrovni. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 159927