KOLČAVA, J. Návrh parkovací brzdy pro vozidla poháněná elektromotorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Závěrečná práce pana Kolčavy je zpracována na tématiku návrhu parkovací brzdy, jež je spjata s průmyslovým partnerem společnosti Schaeffler. Student ke zpracování přistupoval zodpovědně, a kromě aktivní komunikace s vedoucím docházelo i k pravidelným konzultacím ve společnosti. Student za účelem vytvoření vlastního konstrukčního návrhu, jež musel respektovat zadané okrajové podmínky, realizoval rešerši, kterou přehledně zpracoval do závěrečné práce. Na základě nabytých znalostí navrhl jednotlivé koncepty, které zpracoval formou 3D návrhu a následně na základě váhových kritérií byla vybrána varianta, kterou následně detailněji zpracoval. Při tomto zpracování student využil jak analytického, tak i numerického přístupu, který je však menšího rozsahu, přičemž vše adekvátně uvedl ve své práci. Na základě této skutečnosti je možné říci, že student prokázal schopnost aplikace svých znalostí na řešení úkolu průmyslové praxe. Práci doporučuji k obhajobě s cellovým hodnocením C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce pana Kolčavy je zaměřena na konstrukční návrh parkovací brzdy pro vozidla poháněná elektromotorem, přičemž věcná část je zpracována na 49 stranách. V rešeršní části (12 stran) se student okrajově věnuje základnímu rozdělení převodových ústrojí a následně přechází na komponenty přímo spojené s parkovací brzdou. Vzhledem k zaměření práce zde postrádám informace spjaté s elektromobilitou a převodovými ústrojími užitými v této oblasti. Obdobně lze doporučit změnu, respektive doplnění v dalších kapitolách, kde i přes přehledná schémata ovládání chybí informace o současných trendech a rozboru konkurenčních řešení. Pozitivně hodnotím úroveň koncepčního rozpracování jednotlivých variant včetně následné snahy o výběr pomocí váhových funkcí, avšak nachází se zde několik nesrovnalostí, které prosím o upřesnění prostřednictvím otázek. Vybraná koncepční varianta je rozpracována do konstrukčního návrhu, jež je podpořen analytickými výpočty. Následná validace klíčových komponent pomocí MKP je zpracována na nízké úrovni a vyžaduje přepracování, resp. výrazné rozšíření. Práce působí přehledným dojmem a je po stránce pravopisné a stylistické zpracována na dobré úrovni. Cíle práce byly splněny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 149501