FOJTÁŠEK, J. Studie využití diferenciálu s řízeným dělením momentu pro těžká užitková vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Tématem diplomové práce studenta Bc. Jana Fojtáška je studie využití diferenciálu s řízeným dělením momentu pro těžká užitková vozidla. Diferenciály s řízeným dělením momentu se používají u některých osobních vozidel. Využití těchto diferenciálů u těžkých vozidel zatím není popsáno. V tomto směru je téma nové, což klade vysoké nároky na jeho zpracování. Diplomant se v zadaném tématu dobře zorientoval, pracoval účelně s literaturou, splnil cíle diplomové práce, včetně zástavby mechanismu do vozidla. K práci přistupoval zodpovědně, s velkou mírou motivace, pružně reagoval na připomínky školitele. Závěrem lze konstatovat, že výsledky dosažené v diplomové práci jsou přínosné a využitelné v praxi. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Fojtáška je zaměřena na provedení studie využití diferenciálu s řízeným dělením momentu pro těžká užitková vozidla. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje jednotlivé konstrukce diferenciálů s řízeným dělením momentu. Tyto kapitoly jsou zpracovány velice přehledně a funkce každého provedení je velice dobře popsána. Praktická část je věnována reálné zástavbě diferenciálu s řízeným dělením momentu do podvozku experimentálního vozidla. Je zpracováno několik koncepčních návrhů, z nichž nejvhodnější konstrukce je rozpracována detailně. Volba této koncepce je velice správně v práci vysvětlena. V dalších kapitolách je proveden kinematický návrh a analyzovány jednotlivé zatěžovací stavy. Obě části jsou zpracovány maximálně přehledně a i v doprovodném textu jsou veškeré kroky výborně vysvětleny. Poslední kapitola se soustředí na analýzu vlivu celého mechanismu na jízdní vlastnosti vozidla. Tato část výborně vystihuje výhody navrhovaného řešení pro oblast jízdních vlastností vozidla. Diplomová práce pana Fojtáška je jak rozsahem, praktickým dopadem výstupů práce do praxe, kvalitou provedení (jak po stránce stylistické, tak grafické) na mimořádné úrovni. Je třeba ocenit jistě vysokou časovou náročnost všech provedených činností. Pan Fojtášek prokázal výborné znalosti v oblasti dynamiky vozidel, konstrukce vozidel a také v oblasti zvládnutí CAD i MBS systémů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 71876