KENDERA, V. Městský polyfunkční dům na ulici Křížová, Brno [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Celková koncepce je jednoduchá a na systém tři vertikálních věží napojuje v parteru obchodní vybavenost, služby, kavárnu, bar i kanceláře. Zajímavý motiv tvoří dvoupodlažní atriová budova s galerií. V situaci by bylo vhodné doplnit i vjezd do parkingů. Bylo by vhodné vypustit výtah na auta do poměrně malé, samostatné části parkingu a vytvořit z tohoto provozu jeden perfektně fungující celek. Sympatická je snaha uplatnit v uličním prostoru jemné zalomení v souladu s celkovým řešením objektu. Je škoda, že tato přednost projektu není dokumentována ve vizualizaci prostoru ulice Křížové s uplatněníím i stávající východní fasády, aby bylo patrné citlivé zvládnutí zadaného úkolu. Přehlednost celkového řešení by posílilo ukončit kancelářskou část ve 3. podlaží a od 4. np. již ponechat ucelenou bytovou část. To by také přispělo k lepší flexibilitě ploch. Jednoduchá fasáda v souladu s funkčním členěním podlaží přispívá i svým omítaným povrchem k celkovému pozitivnímu dořešení ulice Křížové. Otázky a náměty k obhajobě: 1) Možnosti napojení Křížové na nový průraz prodloužení Ypsilantiho ulice - dořešení vnitrobloku 2) Sklepní kóje pro byty
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Diplomant se věnoval zpracování svého projektu zodpovědně a soustředěně. |
Architektonická koncepce je jasná a životaschopná. Podobně použité výrazové prostředky odpovídají zvolenému řešení i lokalitě. Funkční náplň je realistická a, s výjimkou střední sekce, je schopna symbiózy jednotlivých provozů. Dispozice bytů jsou vesměs rozpačité a nedotažené. Za ne zcela šťastné považuji situování dvou komerčních jednotek do dvora bez přímého kontaktu s ulicí. Mám-li se vyjádřit k formální úrovni projektu, tak nemůžu nezačít faktem, že práce není podepsaná – nikde! Prezentace je hůře čitelná a řazení výkresů je nelogické. Pomíjím chyby snad všech diplomních projektů – směry otevírání dveří v CHUC a značení ramp. Za závažnou chybu však považuji, v situaci, neřešenou a neznázorněnou dopravní koncepci obsluhy objektu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | ||
Architektonické řešení | A | ||
Provozní řešení | C | ||
Technicko konstrukční řešení | B | ||
Formální úroveň | B |
eVSKP id 38624