RYŠKOVÁ, S. Jakost v rámci obchodního útvaru firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Otázky: Jaké problémy očekáváte při realizaci Vašeho návrhu a jak by jste je řešila?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Výhodou zpracování je prolínání teoretické části práce s konkrétní analýzou stavu firmy a návrhy řešení. Díky navázání teorie na konkrétní případy jsou tyto systémy pro čtenáře snadněji pochopitelné. Na práci je také patrné, že má autorka detailní přehled o procesech v obchodním oddělení zkoumané společnosti. Realizaci návrhů na optimalizaci procesů, zejména ve spojení s intenzivnějším využitím stávajícího firemního informačního systému Helios, považuji do budoucna za nutná opatření pro zvýšení efektivity práce obchodního oddělení. Bohužel prolínáním teoretické části s praktickou se stává text velmi členitým a náročným na orientaci v jednotlivých podkapitolách. Jinak považuji práci po stránce stylistické a grafické za odpovídající. V práci dochází k předčasnému zaujímání různých stanovisek již ve fázi analýzy situace v podkapitole 2.3 Obchodní útvar a jeho procesy. Například s tvrzením o „dostatečném počtu obchodních zástupců“ (str. 17, druhý odstavec, str. 20 druhý odstavec) lze v době hospodářské recese a nedostatku zakázek polemizovat. Tento závěr by měl být především součástí doporučených řešení této práce. Navrhované optimalizace procesů by měly vést zejména ke zvýšení výkonu a efektivity činnosti obchodních zástupců. V kapitole 3.2.1.1 Struktura TQM (str. 31, tabulka) mně chybí bližší popis QC metody zajišťování jakosti. V kapitole 4.3.2.2.3 Tvorba cenové nabídky představuje autorka svůj excelovský koncept formuláře cenové nabídky. Domnívám se, že v tomto směru lze jít ještě dále. Formou tzv. „maker“ lze vytvořit pracovní formuláře a oddělit je od výstupního formuláře pro zákazníka. Výstupní formulář tj. cenová nabídka, by tím získal „jednotný firemní vzhled“ bez možnosti jeho nechtěných úprav ze strany obchodních zástupců. Pracovní formulář by také byl pro obchodního zástupce uživatelsky jednodušší.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 59413