MATULA, P. Pásový dopravník na slévárenský písek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Celkově je bakalářská práce zpracována přehledně a je logicky členěna. V práci jsou popsány jednotlivé použité komponenty dopravníku doplněné detailním funkčním výpočtem. Práce je zpracována velmi pečlivě a podrobně. Přesto se autor při zpracování nevyhnul některým pochybením. Zejména lze mít k práci následující připomínky: - velmi svérázné a nepříliš praktické provedení napínacího bubnu - pro vodící šroub napínání pásu je použit zbytečně kvalitní materiál - osa bubnu (chybně nazvaná „hřídel“) nemá tolerance pro uložení ložisek Přes uvedené výhrady má práce velmi dobrou úroveň a plně splňuje zadání. Pan Petr Matula ve své práci prokázal dobré znalosti studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce je zpracována pečlivě a je logicky a přehledně členěna. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí získaných v průběhu svého studia, tak i dalších znalostí, získaných převážně z internetu. Práce obsahuje podrobný výpočet pásového dopravníku včetně jeho pohonu a obsáhlou výkresovou dokumentaci (výkres sestavy, podsestavy napínacího zařízení, svařovací podsestavy nosných konstrukcí a napínacího bubnu). Součástí práce je i návrh tvarově zdařilé nosné konstrukce (bez výpočtu). V práci se však p. Matula nevyhnul řadě pochybení formálního i věcného charakteru. Konkrétně mám tyto připomínky: - některé neobratné technické formulace (např. „zařízení je zodpovědné za ..“ – str. 15 nahoře, „rozmezí mezi stolicemi“ atd. ) - postrádám zdůvodnění výběru dodavatelů jednotlivých komponent dopravníku, - v rovnici 9 je pro výpočet objemového výkonu dosazen celkový průřez náplně (rov. 6) místo skutečné plochy náplně (rov. 18), - dopravník je zbytečně výkonově předimenzovaný (rov. 12), i když vzhledem k předchozí chybě není předimenzování tak veliké (jedna chyba eliminuje druhou), - není jasné jaký má vztah rov. 20 ke zvolené rozteči válečků (která je zvolena ca třetinová oproti vypočtené), - rozteč válečků v nosné větvi je příliš malá – vede to ke zdražení výroby a zvýšení zatížení konstrukce. Obdobně je chyba u dolní větve – rozteč by postačovala 3 m, - nelogický návrh materiálu pro napínací šroub (korozivzdorná austenitická ocel Cr-Ni-Ti – 17 246). - ve výkresové dokumentaci je řada konstrukčních nedostatků. Např: - podsestava napínacího bubnu je nejasná, chybí detail uložení ložisek, - „hřídel“ (správně má být osa) napínacího bubnu nemá tolerance pro uložení ložisek, - celkově je napínací buben včetně uložení navržen zcela nevhodně, - atd. Předložená práce má i přes výše uvedené výhrady celkově solidní úroveň – za její nejslabší část považuji zbytečně rozsáhlou výkresovou dokumentaci, kdy zbytečná kvantita způsobila pravděpodobně nižší kvalitu. Práce je plně v souladu se zadáním. Petr Matula ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce resp. dalšího studia v návazném magisterském studijním programu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 47386