TRÝSKA, T. Jízdní asistent pro osobní automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Pavlík, Michal

Student zpracoval bakalářskou práci zabývající se realizací jízdního asistenta pro osobní automobil. Práce je členěna přehledně a doplněna názornými ilustračními obrázky. Při řešení student prokázal své odborné znalosti a dobře se orientuje v dané problematice. Nedílnou součástí návrhu je také softwarové vybavení. K řešení dané problematiky student přistupoval zodpovědně, pravidelně chodil na konzultace a sám navrhoval možná řešení vzniklých problémů. Jeho řešení je přínosné a je možné jej dále rozšiřovat. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem práci doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Bajer, Arnošt

Předložená práce je rozdělena do čtyř základních částí. V teoretickém rozboru je přehled principů měření fyzikálních veličin, které budou sledovány v navrhovaném zařízení. Další části představují vlastní návrh zařízení, kalibraci použitých snímačů fyzikálních veličin a popis uživatelského rozhraní. Navržené řešení vychází jednak z obvyklých požadavků na kontrolu provozních veličin osobního automobilu a jednak z požadavků na sledování veličin luxusnějších, případně sportovních vozidel. Ke snímání potřebných fyzikálních veličin jsou využity standardně vyráběné snímače. Jedná se o kombinaci snímačů s analogovým a digitálním výstupem. Výstupní údaje jsou zpracovány mikrokontrolérem Atmel a po vyhodnocení jsou data přenesena do modulu displeje. Zobrazení údajů na displeji i údajů protikolizního sytému je pro uživatele přehledné. Mám některé připomínky, které budou možná užitečné pro další vývoj zařízení. a) Je otázkou, jestli všechny zjištěné údaje jsou pro uživatele užitečné – např. měření teploty oleje v převodovce pro cestovní vozy. b) Upozornění na výměnu oleje, je asi podle ujetých kilometrů. To může být pro každé vozidlo a olej jiné, a dosti rozdílné. c) Upozornění na pokles napětí palubní sítě pod 12 V je asi vhodné upravit, protože 12 V je již nejméně 1 V pod běžným provozním napětím a může dojít k závadám v činnosti řídící elektroniky. d) Rozsah měření tlaku mazacího oleje by měl být větší, hlavně k nižším hodnotám – má-li být zařízení univerzálnější. Práce je pečlivě graficky zpracovaná, až na označení tabulek v příloze. Zmíněné poznámky zásadně neovlivňují kvalitu práce.

Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 52394