HERZOG, R. Provoz elektricky poháněných vozidel, hybridních vozidel a vozidel se spalovacím motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce pana Radima Herzoga se zabývá aktuální problematikou provozu vozidel s různou koncepcí pohonu a je převážně zaměřená na účinnost, spotřebu a množství produkovaných emisí škodlivin. Student vypracovával práci systematicky podle logicky zvolených kroků, které v průběhu práce konzultoval. Práce obsahuje všechny povinné části stanovené v zadání a splňuje požadavky na technický text. Práce má 49 stran, hlavní kapitoly popisují jednotlivé koncepce pohonů, avšak kapitoly 3 a 4 mohly být zpracovány obsáhleji vzhledem k aktuálnosti tématu. Nicméně závěr práce obsahuje vlastní závěry studenta a vyhodnocení získaných výsledků, které obsahuje porovnání emisí a spotřeby vybraných příkladů vozidel. Práce splňuje zadání a všechny formální náležitosti, práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji výsledným průměrným hodnocením C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce pana Radima Herzoga má rozsah 47 stran a jejím hlavním cílem bylo na základě rešerše současných různých koncepcí pohonu vozidel provést jejich porovnání, zejména z hledisek celkové účinnosti a celkové produkce emisí. Práce je tematicky vhodně uspořádána, po úvodní kap. 1, která obsahuje stručný historický přehled vývoje pohonů vozidel, se následující kapitoly zabývají spalovacími motory, elektropohony a hybridními pohony. Informace uváděné v textu jsou vždy opatřeny citacemi použitých zdrojů. V této souvislosti lze poznamenat, že zejména pro zpracování kapitol 3 a 4 mohly být použity ještě novější i zdroje, např. z databáze Science Direct. Terminologie používaná autorem v textu práce je v zásadě správná, včetně pojmu "klepání" u zážehových spalovacích motorů. V souvislosti se zmínkou na str. 18, že klepání bývá taktéž označováno jako "detonační spalování", je třeba zdůraznit, že tento pojem by už neměl být používán, neboť nevystihuje fyzikální podstatu zmíněného děje. Zadání bakalářské práce bylo splněno v celém rozsahu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 149712