LANÍKOVÁ, N. Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2023.
Po prvotních analýzách se Natálie Laníková rozhodla pro vytvoření návrhu mateřské školky, která v dané lokalitě chybí. Budova navenek působí jednoduchým, utilitárním dojmem, uvnitř však ukrývá bohatý barevný svět dětských her a radostí. Budova školky je navržena racionálně s ohledem na provoz. Hlavním prostorem se stávají herny, kterým dominují barevné podlahy a šikmý konstrukční systém dřevěných sloupů a průvlaků. Všechno zázemí je organizováno lineárně okolo heren. Ve 3NP je umístěn samostatný provoz ubytování pro herce. Stejně jako zbytek projektu je bydlení navrženo jednoduše a racionálně, ovšem za pomoci šikmých stěn je do prostoru bytů vnesena výrazná dynamika. Grafické pojetí práce celkově odpovídá poetickému a citlivému přístupu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Natálie Laníková pracovala svědomitě a její projekt se průběžně a plynule vyvíjel po celý semestr. Do architektury se Natálie snaží vnést svůj vlastní osobitý a poetický přístup. Její způsob práce je intuitivní, jemný a velice citlivý |
Autorka prokazuje schopnost analytického a koncepčního myšlení s citem pro detail i konstrukční řešení. Práce jako celek působí vyrovnaně a od počátku je jasně a čitelně prezentována.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Autorka po prvotních úvahách vhodně zvolila funkční náplň nově navrženého objektu a to školky s dočasným bydlením pro herce a umělce. Logicky reaguje na potřeby území, vyplívající z prvotní analytické části projektu. Navržený objekt vstupuje do území a reaguje na nepřehlednou situaci uvnitř vnitrobloku. Vymezuje svou hmotou přirozené trasy pro pěší a dopravu, zároveň vytváří klidnou zahradu školky orientovanou jižním směrem. Zklidnění ulice pomocí dlážděného povrchu vozovky se může na první pohled jevit jako diskutabilní. V tomto případě lze ocenit jasně definovaný prostor pro parkování a navrácení zelených ploch vnitrobloku zpátky lidem. | |
Provozní řešení | A | Provozní stránka návrhu je přehledná a logicky reaguje na potřeby odlišných funkcí domu. Vstupy do jednotlivých částí domu vytváří zajímavý a netradiční architekturu. Jednoznačná a čitelná dispozice každého podlaží, pouze podtrhuje kvalitu předložené bakalářské práce. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Autorkou zvolený konstrukční systém z CLT panelů je v návrhu čitelný a propisuje se do celkového architektonického výrazu i dispozičního řešení. Prokazuje také, že dřevo jako konstrukční materiál do městského prostředí patří stejně jako beton či cihla. Po technické stránce je práce dobře zvládnutá a na velmi vysoké úrovni. | |
Architektonické řešení | A | Vhodným měřítkem, správou orientací k světovým stranám a úměrnou a citlivou prací s hmotou autorka prokazuje cit pro pochopení území a reaguje na kvality, které se zde nachází. Nejedná se stavbu výjimečnou svou velikostí, ale především významem pro celou lokalitu. | |
Formální úroveň | A | Po grafické i obsahové stránce je předložená bakalářská práce zpracována na velmi vysoké úrovní. Jednotlivé témata práce jsou přehledně, logicky, čitelně seřazeny a jako celek působí celistvým dojmem, doplněným o přívětivé, osobité grafické zpracování. |
eVSKP id 151538