KUDOVÁ, A. Využití agromateriálů pro vytápění rodinných domů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Baláš, Marek

Studentka Anna Kudová předkládá bakalářskou práci, ve které se věnuje problematice možné změny palivové základny domácího kotle na dřevní pelety. Práce obsahuje rešerši na druhy biomasy a typy kotlů, ve kterých je možno biomasové palivo spalovat. Hlavní částí je ale návrh, realizace a vyhodnocení experimentu, kdy do standardního kotle na dřevní pelety byly zavedeny pelety ze sena a v původním i optimalizovaném režimu byly spáleny. Výsledky jsou velmi zajímavé. Práce je zdařilá, v některých místech (zejména v úvodních kapitolách) by mohla být více podrobná či dopracovaná. Grafická a stylistická stránka by také zasloužila více pozornosti. Překlepů a chyb je přiměřeně délce a typu práce. Výsledky práce jsou hodnotné pro praxi. Studentka pracovala samostatně, využívala konzultace. Jako vedoucí diplomové práce práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B/velmi dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Lachman, Jakub

Předložená bakalářská práce se zabývá praktickými úlohami hrubého rozboru paliva a spalovacích zkoušek na kotli pro domovní vytápění. V úvodní rešeršní části je popsána biomasa, způsoby zpracování biomasy, obecné vlastnosti paliv, kotle na tuhá paliva a jimi se zabývající legislativa. Rešerše je zpracována stručně a přehledně. Místy se ale vyskytují zavádějící informace nebo nevhodně zahrnuté strohé kapitoly, které s cíli práce nemají moc společného. Největší přínos práce je v navazující praktické části. V jejím rámci byla studentka seznámena s celou řadou laboratorních postupů, které si rychle osvojila a byla tak schopna v relativně krátkém časovém období získat značné množství dat. Naměřené hodnoty jsou vyhodnoceny v souladu s příslušnými normami, postupy jednotlivých měření jsou v práci řádně popsány a vyvozené závěry a vlastní komentáře dokazují skvělou orientaci studentky v dané problematice. Po grafické a formální stránce je na tom práce podstatně hůře. Práce je rozčleněna do zbytečně velkého množství podkapitol, text není zarovnán do bloku, kvalita některých obrázků je nízká, tabulky a grafy v rešeršní části jsou vloženy jako obrázky a u řady grafů v praktické části práce zcela chybí popisky os. Podobně i v tabulkách s výsledky emisního měření nejsou uvedeny u jednotlivých veličin jednotky (jsou uvedeny pouze na jednom místě v textu) a v grafech 7.13 a 7.15 nejsou vyneseny hodnoty popele ze sena. Řada těchto nedostatků by se vzhledem k pozdnímu provedení experimentu v důsledku vládních nařízení dala opominout, nicméně i dříve vypracovaná rešeršní část bohužel obsahuje velké množství gramatických chyb a místy působí, jako by byla sepsána na poslední chvíli. Přínos experimentální části přesahuje požadavky kladené na bakalářskou práci, všechny cíle práce byly splněny, a i přes výše uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením dobře/C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 132755