NETOLICKÝ, J. Vlaková doprava [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Bakalářská práce pana Netolického se zabývá Vlakovou dopravou, jejíž popularita se v posledních letech neustále zvyšuje především z důvodu neustále se zvyšujícího se komfortu a především i rychlosti cestování. S tím jsou však kladeny nároky na celý vlak, respektive dílčí komponenty, což bylo právě cílem předkládané bakalářské práce. Student se účastnil konzultaci v domluvených termínech, avšak některé konzultace nepřinesly požadované zlepšení úrovně práce, práce tak obsahuje větší množství pravopisných či stylistických chyb, což negativně ovlivňuje úroveň práce. Současně bylo snahou se v práci více zaměřit na jednotlivé konstrukční uzly a zabývat se jejich uspořádáním či odlišnostmi napříč soudobými vlakovými soupravami, což se bohužel nepodařilo v požadovaném rozsahu naplnit. I přes výše zmíněné nedostatky, lze říci, že student naplnil požadavky kladené na zpracování závěrečné práce a na základě této skutečnosti práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce pana Netolického se zabývá vlakovou dopravou, kdy po stručné historii je věnována pozornost rozdělení jednotlivých typů kolejových vozidel. Pro toto rozdělení bych doporučil spíše užít tabulky, či schématu, aby se student vyhnul velmi krátkým odstavcům. Následně je uvedeno rozdělení vlaků podle typu pohonu, kde student velmi zeširoka popisuje i přilehlé příslušenství. Naopak za nedostačující považuji míru hloubky popisu klíčových komponent pohonného řetězce. V kapitole zaměřující se na osobní přepravu a následně i vysokorychlostní vlaky pozitivně hodnotím tabulky se základními technickými parametry, které student z dostupných zdrojů sestavil. Pozitivně hodnotím přehled z hlediska vysokorychlostních vlaků, avšak v práci postrádám hlubší zaměření na konstrukci dílčích klíčových uzlů. Kapitoly současné trendy vlakové dopravy a zhodnocení budoucího vývoje v ČR jsou zmíněny spíše povrchně, z důvodu obsahové vyváženosti bych doporučil rozpracování, například právě v oblasti možných konstrukčních změn klíčových uzlů. Z hlediska stylistického je práce psána spíše odlehčenou formou, bez důrazu na provázanost vět a návaznost jednotlivých tvrzení, vyskytuje se zde také nemalé množství nepřesných formulací či pravopisných chyb. Práci i přes tyto nedostatky doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 140179