CAHLÍK, R. Využití sériového manipulátoru pro přemísťování objektů na základě zpracování obrazu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Hlavním cílem bakalářské práce pana Cahlíka bylo znovu zprovoznění manipulátoru nacházejícího se v mechatronické laboratoři a následné vytvoření ukázkové úlohy přemisťování objektu na základě zpracování obrazu. Student se během své práce musel potýkat s řadou problémů způsobených vnějšími vlivy. Jednak se jednalo o neúplné a chybějící zdrojové soubory z předchozích závěrečných práci, které byly na manipulátoru realizovány. Dále práce pana Cahlíka měla využívat výstupy další bakalářské práce, která byla současně na manipulátoru realizována. Bohužel tato práce nebyla úspěšně dokončena a proto byl pan Cahlík nucen vytvořit určité části nad rámec svého zadání tak, aby mohl úspěšně demonstrovat výsledky své práce. V poslední řadě musím pochválit studenta, že i přes nemožnost přístupu do mechatronické laboratoře z důvodu karanténních opatření, si manipulátor převezl k sobě domů aby mohl v práci pokračovat. Studentovi bych vytkl slabší pracovní nasazení v zimním semestru. I přes to byly splněny všechny cíle zadání. Práci hodnotím známkou výborně / A a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce se zabývá znovuuvedením manipulátoru do funkčního stavu. Práce tedy navazuje na dříve realizované studentské práce.Student v práci popisuje stav manipulátoru při převzetí. Je zjevné, že bylo potřeba provést velký počet úprav pro jeho opětovné uvedení do provozuschopného stavu. Z uvedených skutečností usuzuji, že se student v problematice orientuje a že odvedl kus technické práce na samotném manipulátoru a na tvorbě koncového efektoru. V první části práce se student zabývá popisem manipulátoru, na kterém se práce realizovala. Dále popisuje varianty koncových efektorů, které jsou doplněny obrazovou dokumentací. Poslední teoretická část se zabývá jednou z metod rozpoznání tvarů objektů a to pomoci Huových momentů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 124935