MACEK, L. Konstrukce audio výkonového zesilovače spínané koncepce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Cílem bakalářské práce byl návrh a konstrukce audio výkonového zesilovače vybrané spínané třídy, včetně předzesilovače. Zesilovač měl být opatřen možností ovládání hlasitosti, balancí a korekcí kmitočtové charakteristiky. Navržena měla být i vhodná napájecí jednotka, vlastnosti dílčích zapojení měly být oveřeny simulacemi v PSpice. Zadání práce lze považovat za splněné. Student se rozhodl realizovat zesilovač jako monofonní, proto nemá korekční předzesilovač funkci regulace balancí. Práce má velmi dobře zpracovaný teoretický úvod, na základě kterého byl vybrán zesilovač ve třídě D. Na bakalářské práci velmi oceňuji fakt, že byl návrh rozdělen do jednotlivých bloků obecné blokové struktury zesilovače třídy D a nebylo tudíž využito dnes běžně dostupné integrované implementace koncové části zesilovače. To umožnilo podrobnou simulaci jeho dílčích části v programu PSpice, příp. některé návrhy v programu Filter Free 2010, a rovněž jejich následné měření. Z tohoto pohledu se práce jeví jako hodnotná i z pedagogicko-metodologické stránky. Bakalářská práce obsahuje řadu návrhových výpočtů, je psána přehledně a má velmi dobrou grafickou úroveň, s minimem formálních chyb. Student pracoval samostatně a iniciativně, literaturu využíval na odpovídající úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 48/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Předložená práce se zabývá kompletním návrhem audio zesilovače pracujícího ve třídě D. Z textu vyplývá, že se student s danou problematikou dobře seznámil a dovedl zadání do úspěšného konce. Celá koncepce zesilovače je intuitivní s minimem inovativních prvků (většina bloků je převzata). Kladně hodnotím kapitolu 2.6 řešící otázky linearizace a stability, a to včetně výpočtu zálohy fáze. Po formální stránce musím konstatovat přítomnost několika gramatických chyb a malou kvalitu některých obrázků, která vede k problémům s čitelností. Za zdařilou považuji zejména praktickou část bakalářské práce, podle fotografií vypadá výsledný audio zesilovač velice dobře, což svědčí o zručnosti studenta. Laboratorní měření navíc prokazuje korektní funkci celého systému, dosažené parametry jsou více než uspokojivé.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 |
eVSKP id 39242