ŠVIHÁLEK, P. Optimalizace podvozku motokrosového sidecaru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student zpracoval bakalářskou práci na téma "Optimalizace podvozku motokrosového sidecaru", jejímž hlavními cíli bylo měření tlumičů v laboratoři a při tréninkové jízdě a dále na základě těchto měření posoudit vhodnost jejich aktuálního nastavení, resp. navrhnout změny ke zlepšení. Studentovi byl poskytnut motocykl i měřicí technika, kterou musel připevnit na motocykl tak, aby nedošlo k jejímu poškození a aby neomezovala v pohybu posádku. Dále si musel osvojit konfiguraci a ovládání měřicího systému a nástroje pro zpracování a analýzu dat. Vedlejšími cíli zadání bylo zpracování řešerše kostrukčních řešení tlumičů závodních vozidel a případně také provedení srovnávacích měření, která však z časovách důvodů nebyla uskutečněna. Práce byla tedy primárně zaměřena na praktické experimenty a jejich vyhodnocení. Ačkoliv rešerše nebyla stěžejní částí práce, bohužel, tomuto bodu zadání student nevěnoval adekvátní množství textu, což sráží její celkový přínos. V práci rešeršního charakteru (což nebyl tento případ) by to bylo možné považovat za relativně závažný nedostatek, obzvlášť v případech kdy bylo téma již mnohokrát zpracováno a existuje k němu množství literárních zdrojů, jako v tomto případě. Zbylé body zadání jsou zpracovány lépe, nicméně ne bez výhrad. Analýza dat je vzhledem k množství dat a času, které měl student k dispozici zpracována velmi povrchně, stejně tak navržené změny nastavení. Práce obsahuje místy nedostatky formálního charakteru, jazykově obsahuje nezanedbatelné množství gramatických chyb a obsahově množství nepřesných, místy až zavádějících formulací. Ačkoliv student postup řešení průběžně konzultoval s vedoucím a aktivně se podílel na realizaci měření, na následné zpracování textu zřejmě nekladl dostatečný důraz. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části a cíle zadání byly splněny. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | D |
Tato práce se zabývá problematikou nastavení podvozku závodní terénní sidecar. Obsahuje rešerši, která popisuje základní možnosti nastavení podvozku, jejich konstrukční detaily a principy funkce. Nosnou částí práce je provedení experimentu v podobě měření v laboratoři i na testovací trati. Ocenit lze především přípravu poměrně náročného experimentu, kdy student prokázal schopnost sestavit měřicí řetězec do náročných podmínek, data skutečně naměřil a dále zpracoval. Ačkoliv poskytuje experimentální část dobrý základ pro další nastavení podvozku, nebylo toto nastavení bohužel zřejmě z důvodu náročnosti měření experimentálně ověřeno. Vytknout lze také množství překlepů a zavádějících tvrzení, které kazí celkový dojem z práce. I přes uvedené nedostatky autor splnil nároky kladené na tento typ závěrečných prací a splnil cíle stanovené zadáním. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 157923