VÁLEK, D. Bezdemontážní diagnostika vznětového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Bakalářská práce pana Davida Války se zabývá bezdemontážní diagnostikou vznětového motoru. Diplomant měl za úkol navrhnout vhodný diagnostický postup pro ověření správného fungování vznětového spalovacího motoru a v případě zjištění závady určit směr kterým by měla být směřována následná mechanická oprava. Téma je v současné době velmi aktuální. Student k řešení své práce přistupoval již od začátku s nadšením a zápalem. Provedl postupně rozbor současných diagnostických postupů a zhodnotil jejich výhody a nevýhody. Pro konkrétní spalovací motor potom navrhl postup pro diagnostikování konkrétních závad. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan David Válek ve své práci pojednává na téma bezdemontážní diagnostiky. Celá práce je hodně prakticky zaměřená a pro její vypracování student vykonal celou řadu dílčích měření, což je potřeba vyzdvihnout. Naopak je škoda, že vybrané vozidlo z dnešního pohledu není příliš moderní, tudíž odpadá možnost diagnostiky celé řady emisních systémů spojených s funkcí motoru, což je dnes hlavní téma v oblasti diagnostiky správné funkce motoru. Vhodnější by bylo výběr vozidla se systémem comon rail a případně i s filtrem pevných částic. V kap. 3.2 bych nesouhlasil s postupem, kdy při diagnostice žhavení student především spoléhá na sériovou diagnostiku, naopak v popisovaném případě by bylo vhodnější použít paralelní diagnostiku pomocí osciloskopu a proudových kleští. Tato výtka by se dala vztáhnout, také k jiným částem práce. Práce a dosažené výsledky odpovídají znalostem studenta 3. roč. bakalářského studia. Zadání bakalářské práce bylo splněno v plném rozsahu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 108255