LUTERA, O. Knihovna pro ovládání LCD displejů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Macho, Tomáš

Úkolem pana Lutery bylo implementovat nové prvky do grafické knihovny D4D firmy Freescale. Pan Lutera pracoval zodpovědně, iniciativně, dosažené výsledky pravidelně konzultoval s vedoucím práce. Vývoj knihovny mu komplikovaly chyby v dodaném kódu a nejasnosti v dokumentaci. Jednalo se o vyvíjený software, jehož zdrojové kódy i dokumentace byly v průběhu řešení bakalářské práce ze strany firmy upravovány. Přesto se panu Luterovi podařilo do knihovny implementovat všechny zadané prvky a ověřit jejich funkčnost.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Využití literatury A 10/10
Formální zpracování práce A 18/20
Navrhovaná známka
A
Body
98

Posudek oponenta

Valach, Soběslav

Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem a praktickou implementací čtyř nových objektů do grafické knihovny D4D firmy Freescale. Knihovna je primárně určena pro mikrořadiče s omezenou velikostí pamětí RAM. Zadání práce je středně náročné a vyžaduje dobré znalosti jazyka C. Práce je správně logicky rozdělena do čtyř kapitol. V úvodní kapitole jsou popsány architektury mikrořadičů HCS08 a ColdFire, dále vývojové prostředí CedeWarrior, které je použito pro implementaci nových grafických objektů. Ve druhé kapitile je popsána knihovna D4D, struktury objektů, aplikační rozhraní a další parametry nutné k nastavení knihovny. Třetí kapitola popisuje vlastní implementaci nových grafických objektů v jazyce C a také je doplněna o analýzu rozmístění kódu a datových proměnných v paměti mikrořadiče. V této kapitole je popisován způsob práce s novými objekty a jejich začlenění do programu. Po odborné stránce lze práci prakticky vytknout drobné nedostatky v textové části a nedostatečnou diskuzi dosažených výsledků - např. by bylo zajímavé vědět, o kolik procent/bytu se zvýší nároky na paměť programu/dat po zavedení nových komponentů. Předložená práce splňuje všechny body zadání a lze ji doporučit k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 48/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 16/20
Formální zpracování práce A 9/10
Navrhovaná známka
A
Body
93

Otázky

eVSKP id 30900