COUFAL, O. Výroba přístroje pro vizuálně posílenou audiometrii [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Při této diplomové práci bylo vyvinuto zařízení pro vizuálně posílenou audiometrii. To by mělo sloužit a aktuálně i slouží k přibližnému zjištění úbytku sluchu u menších dětí v domácích podmínkách. Student zařízení samostatně navrhl, vyrobil a otestoval a popsal v práci, jejíž součástí je také krátký návod, jak ho používat. Podle hlavní části práce by se zařízení dalo znovu vyrobit. Přestože výrobek funguje bezvadně a je zkalibrován podle hlukoměru Brüel & Kjr Mediator 2238, jeho výsledky do jisté míry stále závisí na akustických vlastnostech místnosti, což se v omezeném čase nepodařilo vyřešit. Věřím, že je to projekt, který bude pokračovat i ve volném čase studenta po odevzdání diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce popisuje výrobu a testování přístroje pro vizuálně posílenou audiometrii, která se využívá pro vyšetření ztráty sluchu u menších dětí. Teoretická část práce popisuje všechny pojmy potřebné k pochopení problematiky. Některé kapitoly ovšem působí nekompaktně a postrádají lepší logickou návaznost nebo odvození uvedených fyzikálních vztahů (2.1.2, 2.1.3). Kapitola 2.2.3 Práh sluchu je pro práci zásadní a mohla by být rozpracovaná podrobněji. Samotný popis komponent pro výrobu a následné implementace je popsán detailně a srozumitelně. Co práce postrádá je detailnější popis metodiky z hlediska audiometrie a větší důraz na opatření směřovaná k úskalí měření v domácím prostředí z hlediska přesnosti (např. to, že SPL se mění se vzdáleností od zdroje a je tedy potřebné, aby byla jasně určena vzdálenost dítěte od zdroje zvuku). Kladně hodnotím porovnání změřených hodnot předloženým přístrojem s referenčními audiogramy z lékařského zařízení a také testování na dětech bez poškození sluchu. Uživatelský manuál dodaný v příloze je taktéž velmi čtivý a srozumitelný. Celkově práci hodnotím jako velmi zdařilou s vysokým potenciálem využití finálního přístroje.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 163402