TOMÍŠKOVÁ, I. Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Břeclavsko [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Radimský, Michal

Diplomová práce obsahuje několik nepřesností, chyby v odborné terminologii apod. Pro jejich minimalizaci by bylo zapotřebí více konzultací, což ale s ohledem na pracovní vytížení diplomantky nebylo možné. Celkově je práce dobře zpracována a navrhuji ji k obhajobě před komisí SZZ.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem C Teoretická část detailně popisuje termíny, definice, nehodovost na Břeclavsku apod. Teoretická část mi přijde zbytečně rozsáhlá. Za chybu považuji fakt, že v práci není zmínka o bezpečnostních auditech a inspekcích, které byly zaneseny do českého právního řádu v loňském roce.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A V textu jsou uvedeny odkazy na literaturu. Seznam literatury vypadá v pořádku, předpokládám, že si studentka zmiňované normy ČSN ISO 690 a 690-2 prostudovala a literaturu setřídila v souladu s nimi.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Grafická úprava je pěkná, v práci se opakují chyby v terminologii.
Přínos pro praktické i teoretické využití C Pravděpodobnost realizování navržených dopravně-bezpečnostních opatření je malá, teoretické využití práce málo pravděpodobné.
Splnění cíle a rozsahu zadání A Práce obsahuje všechny části a splňuje vytyčené cíle
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody B Diplomantka získala z dostupných zdrojů informace zejména o nehodovosti, se kterými pracovala, a které vyhodnocovala. Význam práce je ovšem v její praktické části.
Odborná úroveň diplomové práce C Diplomantka přišla s několika návrhy kritických míst, z nichž po dohodě s vedoucím vybrala 5, které vyhodnocovala a následně navrhovala dopravně-bezpečnostní opatření. U vyhodnocování pracovala samostatně, při návrhu opatření pak dle námětů vedoucího. V odborné části se vyskytuje několik chyb a nepřesností, které by se daly minimalizovat při častějších konzultacích.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Smělý, Martin

Práce vykazuje celou řadu nedostatků v technických návrzích, viz výše. Vyskytují se v ní nesprávné odborné výrazy a její celková úroveň není příliš dobrá.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování A Jeví se, že ano.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce C v textové části práce není mnoho vlastního materiálu, ale většina je převzata. U textů, obrázku, tabulek i grafu je však uveden zdroj. Cíle práce byly splněny, i když řešení je často diskutabilní.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A Práce je zpracována na dobré grafické úrovni
Obtížnost a správnost řešení C Práce se nevymyká běžným diplomovým pracím.
Přínos pro praktické i teoretické využití E Z předložené práce je patrné, že diplomantka má málo zkušeností s řešením nehodových lokalit. Dle mého názoru došlo k vypracování této práce bez konzultací s vedoucím diplomové práce, při kterých by zajisté došlo k odhalení celé řady nedostatků. Řešení kritického místa 1 nebude mít žádný pozitivní efekt. Přidáním dopravního značení omezující rychlost vozidel na hlavní a výměnu dopravních značek z P4 na P6 povedou pouze k tomu, že na hlavní komunikace nebude dodržována rychlost a vlivem výměny P4 za P6 dojde ke snížení kapacity křižovatky. Nevím jak si představuje diplomantka snížit rychlost na hlavní komunikaci tím, že na vedlejší komunikaci vloží střední dělící ostrůvek. V řešení kritického místa 2 nesouhlasím s názorem diplomatky v umístění svodidla ve směrovém oblouku. V současné době vozidlo, které vyjede ze směrového oblouku, skončí na poli což je dle mého názoru vhodnější řešení než ve svodidle. Pokud bych měl snižovat rychlost ve směrovém oblouku, určitě v souvislosti s poloměrem oblouku, nikoliv na základě domněnky tak jak je uvedeno v práci. Ani s uložením ROCBINDy na stávající vozovku nelze souhlasit. Nejdříve je nutné prověřit klopení ve směrovém oblouku a zároveň odstranit příčiny poruch vozovky. Řešení kritického místa 3 je pravděpodobně vhodným návrhem, ale v textu není popsán logický postup. Popis intenzit vozidel (není zřejmé odkud kam jedou), směrový průzkum na křižovatce, kapacitní posouzení v předložené práci chybí. Bez těchto skutečností nelze rozhodnout o umístění okružní křižovatky do sledované lokality. Podobné nedostatky a návrhy úpravy nehodových míst jsou patrné i v dalších dvou místech. Práce po odborné stránce nevykazuje dobrou kvalitu a určitě bych tuto práci nepředával nikomu mimo školo, protože navržené úpravy jsou často nesprávné a mohly by vést ke špatným úpravám.
Odborná jazyková úroveň E Z práce je patrné, že studentce se pletou základní odborné termíny.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B Grafická úroveň práce je na dobré úrovni.
Navrhovaná známka
E

Otázky

eVSKP id 51622