ŽOLDOŠ, P. Aplikace pro generování testových otázek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Student pracoval svědomitě, avšak vytvořená aplikace má své nedostatky. Například po načtení stránky s úpravou otázky se nelze stisknutím tlačítka HOME vrátit, je zobrazena zpráva o chybějící stránce. Dále nejsou ošetřeny některé stavy při vytvoření otázky. Například lze vytvořit otázku bez uvedení správné odpovědi. Tyto nedostatky lze snadno odstranit. Závažnějším nedostatkem je nemožnost otestovat export otázek do formátu XML, toto student odůvodněje omezeným webhostingem. Uvedenní entitně relačního diagramu by přispělo k porozumnění vztahů mezi jednotlivými tabulkami.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | D | 12/20 | |
Využití literatury | D | 6/10 |
Bakalářská práce obsahuje 27 stran textu. Práce je rozdělena na teoretickou a realizační část. V teoretické části se autor věnuje rozboru a v některých případech až příliš hlubokému popisu softwarového vybavení nezbytného pro realizaci a testování navrhované aplikace. Kapitoly jako "História jazyka PHP", "Technické fakty o PHP" atd. jsou příliš rozsáhlé a v samotné práci nepodstatné. Realizační část je popsána asi na dvanácti stranách. Zde student popisuje instalace jednotlivých komponent a prostředí, nutné jak pro návrh aplikace tak pro samotné testování, ale převážná většina této části je věnována rozboru PHP kódu navržené aplikace. Veškeré instalační postupy jsou obecně známe a student tak do práce nevnáší nic nové. Jediný přínos vidím v implementaci exportu testovacích otázek v podobě XML souboru. Je škoda, že se student v práci zbytečně zabývá rozborem známých postupů. Místo toho mohl vynaložené úsilí věnovat raději hlubšímu rozboru použitého XML formátu. Práce je z formálního hlediska na dobré úrovni až na několik nepřesností, kterých se student dopouští např. používání anglických výrazů bez jejich předchozího vysvětlení (str.29 "Submit button") nebo nesprávný překlad a formulace (str.29 "rádiové tlačítko"). Poslední výtku bych měl k nesprávnému popisu dvou php funkcí v kapitole 2.3.1, sloužící k práci s SQL databází. Na základě uvedeného hodnocení doporučuji práci k obhajobě a navrhuji známku uspokojivě / D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | E | 25/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 21647