RÜCKER, J. Měření hmotnostních parametrů vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.
Zpracováním práce diplomant prokázal schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém. Předložená diplomová práce splňuje všechny náležitosti kladené na tento druh vysokoškolské kvalifikační práce. Při obhajobě diplomové práce nechť diplomant objasní výkonovou charakteristiku tlumiče pérování.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | D | Přehled literatury není úplně v souladu s příslušnou normou. Literatura [2] až [8] je shodná a uvedena bez ISBN stejně jako další literatura. | |
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Předložená práce splnila zadání co do rozsahu i obsahu. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Teoretická část práce vytvořila základ pro experimentální měření. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | C | Nejednotné řádkování textu práce (např. str. 34, 39), nesprávně spojený (odskočený) text na str. 40. V práci se vyskytují písařské chyby - např.: "mrvou" (str. 22), chybí písmena slov a vyskytují se zde gramatické chyby - např.: "box na přepravu líží"(str. 23). | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | C | Měřicí metodika byla zvolena vhodně. Z textu práce je zřejmá hmotnost simulovaného střešního nosiče 65 kg, ale na obr. 4-13 dole je uvedeno 70 kg. Experimentální část obsahuje nedokončené věty nedávající smysl - např. str.41 dole. | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | Zejména kapitola 4.4.3 by si zasloužila podrobnější a preciznější komentář ve vztahu k porovnání hodnot polohy těžiště měřeného se zablokovaným a standardním odpružením vozidla Škoda Felicia Combi. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Pro analytika silničních nehod je nezbytné znát polohu těžiště vozidla s posádkou event. i nákladem zejména při využití počítačových simulačních programů. K získání těchto cenných hodnot pro analýzu nehodového děje významnou měrou přispěla u vybraných vozidel tato práce (viz kapitola 5.6). |
Práce víceméně splnila zadání, nicméně provedení teoretické i praktické části je na podprůměrné úrovni. Student sice provedl řadu měření, avšak při měření se nevypořádal s možnými systematickými i náhodnými chybami. Rovněž jeho porovnání s daty v simulačních programech naznačuje, že se ani nezajímal o způsob, jakým jsou data v programu užita. V programu PC-Crash není třeba nastavovat výšku těžiště pro každé vozidlo, jak student tvrdí, ale lze ji předvolit v nastavení pro každé další vložené vozidlo. Program Virtual Crash rovněž nemá hodnotu výšky těžiště uvedenu v databázi pro každé vozidlo zvlášť, ale je dosazována programem podle typu vozidla (osobní, nákladní, přívěs, ...). Podélná poloha těžiště, kterou student uvedl v tabulce 6-1 jako získanou z programu Virtual Crash je zcela nesmyslná. U většiny uvedených modelů není v programu uvedena v ůbec a je tedy programem stanovena jako polovina rozvoru náprav (a uživatel je na to upozorněn), což ani v jednom případě neodpovídá hodnotě 1,12 m. Tuto hodnotu dosazuje program pro všechna vozidla pouze v demoverzi (zde použita data pro vozidlo VW Golf V) a uživatel je na to při každém vložení vozidla důrazně upozorněn. Stejně tak v programu PC-Crash v žádném případě není nikdy uvedena hodnota vzdálenosti těžiště od přední nápravy 0. Opět je buď převzata z databáze nebo stanovena jako polovina rozvoru náprav. Z uvedeného vyplývá, že student se ani nepokusil korektní porovnání provést. Práce sice obsahuje na závěr seznam zkratek, ale tam, kde jsou jednotlivé veličiny užity ve výpočtech a tabulkách, jejich vysvětlení chybí, práce tím výrazně ztrácí na přehlednosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | B | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | C | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | C | ||
Obtížnost a správnost řešení | D | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | ||
Odborná jazyková úroveň | C | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B |
eVSKP id 37049