PLEŠINGER, D. Analýza a návrh elektronického obchodu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Němcová, Zuzana

Teoretická část na základě rešerše literatury nesplnila stanovené cíle. Praktická část nesplnila své požadavky v rámci návrhu. V práci chybí nebo jsou nedostatečně vypracovány některé body zadání - jedná se například o bod analýza a následný návrh řešení. V závěru empirické části autor neshrnul doporučení a nevyhodnotil výsledky. V práci dále chybí aplikace systematického přístupu založeného na modelu, analýza, průzkum, řešení, včetně následného návrhu, také bych doporučila autorovi využívat shrnutí (resumé). Práce s literaturou není v textu zohledněna, neznámé pojmy nejsou vysvětleny. Rozsah a struktura práce nebyla dodržena. Text obsahuje drobné chyby. Hlavní nedostatky práce vycházejí z nedostatečného konzultování práce s vedoucím a také s nerespektováním všech doporučení. Cílem diplomové práce tedy byla analýza elektronického obchodu. Diplomová práce nedostatečně splňuje své cíle, z pohledu adekvátnosti použitých metod, práce s literaturou a citacemi, tak i v oblasti formální, jazykové i stylistické úpravy. S těchto důvodů doporučuji práci nepřijmout jako vyhovující a navrhuji ji dopracovat.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Odborná úroveň navrhované části F
Přínos a praktické využití návrhu F
Iniciativa a samostatnost při zpracování F
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 F
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň F
Splnění cíle a rozsahu zadání F
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) F
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) F
Navrhovaná známka
F

Posudek oponenta

Luhan, Jan

Bakalářskou práci s názvem – Analýza a návrh elektronického obchodu nedoporučuji k obhajobě z důvodu nesplnění stanovených cílů. Široký rozsah cílů od analýz konkurenčního prostředí přes volbu marketingové strategie a strategie prodeje až po vlastní realizaci elektronického obchodu znemožnil naplnění cílů. Teoretická část práce je pojata s důrazem na elektronické obchodování v obecné rovině a nikoliv s návazností k cíli práce z hlediska vlastního návrhu. Ačkoliv se z hlediska rozvržení práce jedná o stěžejní část, tak nepostihuje komplexně danou problematiku. Analytická část nedostatečné vystihuje aktuální situaci u zvoleného cílového subjektu – Pizza Fantasia. Chybí zde podrobnější specifikace subjektu, analýza současného stavu z hlediska predispozic pro realizaci elektronického obchodu, jakož i analýza marketingových a prodejních možností v návaznosti na vytyčené cíle. Celá analytická část je zaměřená do obecné roviny a shrnuje pouze obecná doporučení pro realizaci elektronického obchodu. Analýza dále čerpá z Českého statistického úřadu, přestože zvolený subjekt působí v Žilině (Slovenská republika). Návrhová část je pojata obecně, bez konkrétní specifikace potřeb daného subjektu. Této části je navíc věnován pouze velmi malý prostor – pouhé 4 strany z celé práce. V práci se dále nachází faktické chyby a nepřesnosti. Odborná jazyková úroveň je na nízké úrovni a rovněž písemná a grafická úprava vykazuje nedostatky. Dalším nedostatkem může být nedodržení citační etiky a neefektivní práce se zdroji. Praktické využití návrhu konkrétním subjektem je pouze velmi omezené a jeho celkový přínos je pouze v rovině informativní. Na základě zjištěných nedostatků nedoporučuji práci k obhajobě a navrhuji její kompletní přepracování.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování F
Zvolený přístup k řešení cíle práce F
Úrověň zpracování práce (originalita, zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) F
Obtížnost a správnost řešení F
Přínos a praktické využití návrhu F
Odborná jazyková úrověň E
Písemná a grafická úprava E
Navrhovaná známka
F

eVSKP id 51659