LUKÁŠEK, O. Sdílená doprava pro pracovníky nemocnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Omachtová, Alena

Celkově se jedná o velmi kvalitní práci, která je cenná především díky provedenému uživatelskému výzkumu se zaměstnanci nemocnice. Student byl po celý rok velmi aktivní a je vidět obrovské množství vynaložené práce. Výsledek pomůže zaměstnancům se snadněji dopracovat do práce a z práce na pár kliknutí, čímž přispěje k pomoci řešení problému nedostatku parkovacích míst v areálu nemocnice.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Jedná se o náročné zadání zaměřené hlavně na uživatelský výzkum cílený na zaměstnance Fakultní nemocnice Olomouc. Student musel aktivně komunikovat s vedením nemocnice, díky čemuž se mohl setkat s vybranými zaměstnanci a provést s nimi workshop za účelem pochopení problému a jejich potřeb. Nutno ještě zmínit, že student musel v těchto chvílích vyjít ze své komfortní zóny a vést skupinu lidí, což jsou schopnosti převyšující běžné nároky studia na FITu. V rámci výzkumu také nechal rozeslat dotazník, který vyplnilo přes 1000 zaměstnanců, což podtrhuje význam řešeného problému. Na základě získaných odpovědí vytvořil student prototyp ve Figmě, který následně testovali zaměstnanci nemocnice, aby poskytli zpětnou vazbu v nejranější fázi vývoje. Výsledná aplikace je napsaná v React Native pro Android i iOS, přičemž student neměl s touto technologií žádné předchozí zkušenosti. Při implementaci kladl velký důraz na kvalitu technické části práce, vždy se zajímal o nejmodernější knihovny a aktuální trendy ve vývoji.
Práce s literaturou Student si aktivně dohledával literaturu s využitím dostupných nástrojů pro vyhledávání odborné literatury, dále pak zejména dokumentace použitých technologií a knihoven.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student aktivně komunikoval během celého roku. Byl vždy dobře připraven a všechny poznámky a zpětnou vazbu pečlivě zapracovával do řešení.
Aktivita při dokončování Práce byla dokončována do poslední chvíle. Bohužel nevyšlo na konci tolik času na finální uživatelské testování aplikace, což je ale nebyl hlavní cíl. Všechen obsah byl dostatečně konzultován.
Publikační činnost, ocenění Celkově se díky této práci podařilo stmelit zaměstnance nemocnice a vytvořit velmi dobrou komunitu testerů. Aplikace bude zveřejněna hned po otestování a schválení vedením nemocnice.
Navrhovaná známka
A
Body
94

Posudek oponenta

Herout, Adam

Je patrné, že řešitel se své bakalářské práci opravdu věnoval a mnohému se naučil. Technická zpráva má drobné chyby (nereaguje dostatečně na bod 3. zadání). Vytvořená aplikace má svoje drobné mezery a nedokonalosti.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání má obvyklou obtížnost – řešitel měl vytvořit mobilní aplikaci řešící konkrétní problém. Těžiště mobilní aplikace je v uživatelském rozhraní o několika formulářových obrazovkách, jako backend slouží Firebase.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání je splněno. V textu technické zprávy chybí diskuse k bodu 3. zadání. Analýza existujících řešení by mohla výrazně obohatit i samotné návrhy.
Rozsah technické zprávy
Prezentační úroveň technické zprávy 70 Struktura a obsah technické zprávy jsou přiměřené. Kapitoly 2 a 3 jsou hodně generické a popisují různé technologie, které jsou buď samozřejmé a nebo neměly na samotnou práci velký vliv. V textu chybí analýza podobných existujících řešení (BlaBlaCar, Uber, AirBnB, a další). Z nich by bylo rozumné vyjít a použít funkční a osvědčené principy. Řešitel vyšel z hodně důkladného průzkumu mezi potenciálními uživateli, který je v textu technické zprávy popsán velice podrobně, možná i víc, než by bylo nutné (rozložení sezení při workshopu, obr. 4.7, možná není pro návrh aplikace tolik podstatné).
Formální úprava technické zprávy 90 Po formální stránce je práce velice dobrá. Jazyk a způsob předávání informací jsou vhodné. Nestandardní a trochu otravné jsou citace za větami a za odstavci.
Práce s literaturou 85 Text cituje velké množství pramenů. Oceňuji, že řešitel opravdu hleděl proniknout do problematiky user-centered design a nepodcenil tuto stránku, jak bývá časté. Technická zpráva není důkladná v analýze existujících a podobných řešení (což byl i samostatný bod zadání) – jejich vyhledání, analýza a "vytěžení" užitečných myšlenek by práci mohlo posunout kupředu.
Realizační výstup 85 Výstupem je mobilní aplikace s formulářovitými obrazovkami a s backendem ve Firebase. Aplikace odpovídá svému zadání a zdá se být použitelná. Ve vzhledu a použitelnosti uživatelského rozhraní jsou na první pohled patrné (spíše drobné) chyby.
Využitelnost výsledků Vytvářená aplikace byla poptána ze strany konkrétní instituce, která by stále měla zájem o provozování této služby. Aplikaci zbývá do produkčního a vyladěného řešení ještě kus cesty.
Navrhovaná známka
B
Body
85

eVSKP id 154574