BÍMOVÁ, M. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.
Práci na projektu charakterizuje pragmatický přístup autorky. Koncept, založený na osvědčeném dispozičním schematu trojtraktu a jednoduchém objemovém řešení s akcentem nároží, je proveden bez pochyb a s přehlednými dispozicemi. Řešení fasády je založeno na jednoduchém a osvědčeném, díky tomu též dobře čitelném tektonickém principu. Avšak “mozek je racionální, duch někdy ne” (cit. Mirko Baum). Je tedy otázkou, zda pragmatické, až utilitární řešení hlavního schodiště a řešení fasády průčelí do nároží není promarněnou šancí projektu. Otázky a náměty k obhajobě: viz. slovní hodnocení práce
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | pragmatický, cílevědomý |
Kultivované a vyspělé řešení. Dům má jasně definované vstupy a orientaci, využití parteru je městotvorné. Akcent věže, je degradován situováním schodiště. Domu by slušela větší plasticita.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Návrh reaguje na kontext silným a jasně čitelným hmotovým řešením. Ustoupením hmoty vedle hotelu Austerlitz je vytvořen předprostor navazující na menzu a na prostor nábřeží. Dům má jasně definovaný městotvorný parter orientovaný do Táborského nábřeží i do ulice Vídeňské. Kladem je orientace hlavního vstupu a jeho přirozené čtení | |
Architektonické řešení | B | Stažení domu horizontálními římsami je harmonické. Nahodilost rozmístění okenních otvorů působí formálně. Domu by prospěla větší plasticita, například prolomením lodžií u společných prostor v patře. Kladem je velkorysý návrh vstupní haly v přízemí a dalších patrech. Význam nárožní věže, je degradován situováním schodiště, hmota tak působí na daném místě těžkopádně a nedůstojně. | |
Provozní řešení | A | Čisté a jasné provozní schéma s jedním vstupem. Orientace mezy do Táborského nábřeží a komerční kavárny do ulice Vídeňské je městotvorné. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Konstrukční řešení poskytuje dostatečnou variabilitu, je přehledné a jasné. Velikost šachet je nedostatečné. | |
Formální úroveň | A | Graficky velmi přehledné a čísté řešení. Autorka jasně formuluje názor s použitím minima výrazových prostředků. Není příliš vhodné, v rámci jednoho měřítka, otáčet výkresy na formátu |
eVSKP id 39624