ROZMAHELOVÁ, T. Marketingový mix nově vznikající společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Při zpracování diplomové práce autorka pracovala s velkým zájmem o zvolenou problematiku. Je zde zřejmá její osobní znalost samotné problematiky i prostředí, pramenící z její osobní angažovanosti. Využívala vhodných informačních zdrojů. Výstupy práce jsou prakticky využitelné. Z předložených návrhů je zřejmé, že autorka dovede využít osobních zkušeností. Návrhy jsou smysluplné. V samotném začátku kapitoly věnované návrhům autorka vhodně doplnila východiska v podobě segmentace, targetingu a positioningu. Dobré také je, že autorka vnímá i význam nástrojů PR, které mohou pomoci lépe ovlivňovat "zasaženou" cílovou skupinu. Práci jako celek vnímám jako přínosnou. Otázka k obhajobě: 1) Jaká lokalita by podle Vás byla naprosto ideální pro umístění haly navrované společnosti? (v případě, že budete mít neomezený rozpočet na realizaci)
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Výstupy práce směřují k cíli stanovenému v zadání. Plnou realizací by pak mělo dojít k jeho naplnění. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Autorka zvolila vhodný postup řešení a využívala adekvátních metod. Pozitivně zde hodnotím vlastní marketingový průzkum preferencí potenciálních zákazníků a spotřebitelů, kde je zřejmé i to, jak autorka vnímá zákazníky a spotřebitele i jejich možné vzájemné ovlivňování. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka v práci prokazuje schopnost standardně interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich vhodné závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výstupy práce jsou prakticky využitelné ať už v podobě výstupů z analýz, tak i v podobě předložených návrhů. Autorka se také zamyslela nad limity práce. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce vychází ze standardní osnovy, je přehledná, s logicky navazujícími kapitolami. Autorka používá vhodnou terminologi a vyjadřuje za na odborné jazykové úrovni. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C | Autorka v práci prokazuje svoji schopnost pracovat s velkým množstvím informačních zdrojů, které vhodně kombinuje, uvádí v seznamu literatury i cituje. Některé z citací nejsou zcela přesné. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty pouze 8 %. Nejvyšší míra shody u jednoho dokumentu pak byla menší než 3 %. Zde se jedná o popis totožné společnosti, pro kterou již autorka v minulosti psala bakalářskou práci. Nejvyšší míra shody u jiných zdrojů je pak menží než 1%. |
Cílem práce bylo navrhnout marketingový mix nově vznikající společnosti. Cíl shledávám jako splněný. Návrhy jsou vytvořeny na dobrém teoretickém základu, vycházejí ze zpracovaných analýz a vlastním výzkumu. Samotné návrhy jsou komplexní, avšak místy se prolíná marketingový mix s podnikatelským záměrem. To ale nesnižuje kvalitu práce. Kladně hodnotím viditelnou autorčinu osobní motivaci a znalost prostředí. Také celkové zhodnocení návrhů a odhad přínosů v budoucnu. Uvítal bych harmonogram realizace návrhů. Práce je na velmi dobré odborné i formální úrovni, s relevantním počtem využitých odborných zdrojů. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 160400