ROZMAHELOVÁ, T. Marketingový mix nově vznikající společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Při zpracování diplomové práce autorka pracovala s velkým zájmem o zvolenou problematiku. Je zde zřejmá její osobní znalost samotné problematiky i prostředí, pramenící z její osobní angažovanosti. Využívala vhodných informačních zdrojů. Výstupy práce jsou prakticky využitelné. Z předložených návrhů je zřejmé, že autorka dovede využít osobních zkušeností. Návrhy jsou smysluplné. V samotném začátku kapitoly věnované návrhům autorka vhodně doplnila východiska v podobě segmentace, targetingu a positioningu. Dobré také je, že autorka vnímá i význam nástrojů PR, které mohou pomoci lépe ovlivňovat "zasaženou" cílovou skupinu. Práci jako celek vnímám jako přínosnou. Otázka k obhajobě: 1) Jaká lokalita by podle Vás byla naprosto ideální pro umístění haly navrované společnosti? (v případě, že budete mít neomezený rozpočet na realizaci)

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Výstupy práce směřují k cíli stanovenému v zadání. Plnou realizací by pak mělo dojít k jeho naplnění.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka zvolila vhodný postup řešení a využívala adekvátních metod. Pozitivně zde hodnotím vlastní marketingový průzkum preferencí potenciálních zákazníků a spotřebitelů,  kde je zřejmé i to, jak autorka vnímá zákazníky a spotřebitele i jejich možné vzájemné ovlivňování.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka v práci prokazuje schopnost standardně interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich vhodné závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výstupy práce jsou prakticky využitelné ať už v podobě výstupů z analýz, tak i v podobě předložených návrhů. Autorka se také zamyslela nad limity práce.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce vychází ze standardní osnovy, je přehledná, s logicky navazujícími kapitolami. Autorka používá vhodnou terminologi a vyjadřuje za na odborné jazykové úrovni.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Autorka v práci prokazuje svoji schopnost pracovat s velkým množstvím informačních zdrojů, které vhodně kombinuje, uvádí v seznamu literatury i cituje. Některé z citací nejsou zcela přesné. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty pouze 8 %. Nejvyšší míra shody u jednoho dokumentu pak byla menší než 3 %. Zde se jedná o popis totožné společnosti, pro kterou již autorka v minulosti psala bakalářskou práci. Nejvyšší míra shody u jiných zdrojů je pak menží než 1%.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Ulč, Jakub

Cílem práce bylo navrhnout marketingový mix nově vznikající společnosti. Cíl shledávám jako splněný. Návrhy jsou vytvořeny na dobrém teoretickém základu, vycházejí ze zpracovaných analýz a vlastním výzkumu. Samotné návrhy jsou komplexní, avšak místy se prolíná marketingový mix s podnikatelským záměrem. To ale nesnižuje kvalitu práce. Kladně hodnotím viditelnou autorčinu osobní motivaci a znalost prostředí. Také celkové zhodnocení návrhů a odhad přínosů v budoucnu. Uvítal bych harmonogram realizace návrhů. Práce je na velmi dobré odborné i formální úrovni, s relevantním počtem využitých odborných zdrojů. Práci doporučuji k obhajobě. 

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 160400