SKLENÁŘ, M. Vybrané činnosti ve výstavbě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Hanák, Jakub

Práci považuji za celkem zdařilou a to zejména s ohledem na její náročnost a zpracovaný návrh na změnu ve vzdělávání autorizovaných osob ve smyslu zákona č. 360/1992 Sb. Jazykové i formální požadavky byly splněny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání B Práce se zabývá tématem v předpokládaném rozsahu. Cíle vymezené zadáním práce lze považovat za splněné, třebaže navržené řešení problému se týká pouze vzdělávání autorizovaných osob ve smyslu zákona č. 360/1992 Sb. Autor nenavrhuje změny v příslušné právní úpravě, což je s ohledem na jeho profesní zaměření logické, a místo toho zdůrazňuje skutečnosti, kterým by měla být v praxi věnována pozornost.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem C Teoretická část práce pokrývá pouze základní aspekty problému. Absentuje však podrobnější rozbor, což je zřejmě zapříčiněno také omezeným množstvím použité odborné literatury. Autor se nedopouští větších věcných nepřesností.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody B Úkoly a odpovědnost autorizovaných osob jsou demonstrovány na třech typově a rozsahem odlišných stavbách. Jedná se tudíž o vhodný výběr konkrétních realizací. Autor za vážný nedostatek pokládá nedostatečnou úpravu ověřování odborných kompetencí autorizovaných osob i s ohledem na množství právních předpisů a jiných norem, které na tuto činnost dopadají. Z tohoto důvodu se věnuje také hodnocení tohoto aspektu a navrhuje možné řešení (změny) v systému celoživotního vzdělávání, přičemž tato část je zpracovaná pečlivě a poměrně podrobně.
Odborná úroveň diplomové práce C Vlastní teoretický rozbor odpovědnostních vztahů jednotlivých osob vstupujících do projektové přípravy a vlastní výstavby je zpracován pouze popisně, poměrně povrchně a nepředstavuje hlubší analýzu. Problémy jsou však identifikovány. Vzhledem k profesnímu zaměření autora i vlastní práce je to ovšem pochopitelné. Oproti tomu je návrh změn v celoživotním vzdělávání zpracován poměrně podrobně a podpořen legitimními argumenty.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Teoretický rozbor je využitelný jako zdroj základních informací pro autorizované osoby ve smyslu zákona č. 360/1992 Sb. a žadatele o získání příslušného oprávnění. Předložený návrh na reformu celoživotního vzdělávání může posloužit jako vhodný podklad pro diskuzi nad případnými změnami v této oblasti. Je možné jej do jisté míry využít také pro hodnocení současného stavu.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 C Autor pracoval pouze se základní dostupnou literaturou – zejména rešerše časopisecké literatury měla být důkladnější. Na druhou stranu lze ocenit využití výkladových stanovisek profesní komory a snahu získat relevantní soudní rozhodnutí. Na zdroje je v zásadě odkazováno v souladu s příslušnými normami.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Po formální stránce je práce zpracována pečlivě a přehledně. Pozitivně lze hodnotit znázornění vybraných vztahů a činností v rámci výstavby pomocí schémat. Jazyková úroveň (včetně překlepů) odpovídá tomuto druhu prací, množství gramatických chyb nevybočuje z průměru.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Superatová, Alena

Téma diplomové práce považuji za velmi obtížné a přínosné pro přehled o vybraných činnostech ve výstavbě. Práce je obsahově pěkně zpracovaná. Nedostatek práce spatřuji v nepřehlednosti, co se týká citací přímých i nepřímých a obrázků. Dále bych uvítala menší teoretickou část a větší důraz na příklady z praxe. Vzhledem k výše uvedenému hodnotím práci stupněm "C".

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B Autor se zabýval danou problematikou ze všech podstatných hledisek převážně v rovině teoretické. Z praxe jsou uvedeny 3 příklady, které jsou zvoleny vhodně.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B Úroveň diplomové práce je velmi dobrá, znalosti, které student získal z právních předpisů, které se týkají dané problematiky výstižně shrnul v závěru své práce.
Obtížnost a správnost řešení C Téma diplomové práce považuji za obtížné. . V práci bych uvítala více příkladů z praxe na úkor nějterých teoretických částí. Ze zpracování je zřejmé, že student se orientuje v dané problematice a vzhlhledem k obtížností hodnotím stupněm velmi dobře.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Přínos práce je především ve shrnutí současné legislativy a zpřehlednění vybraných činností ve výstavbě a konkretizování osob, které se na výstavbě podílejí.
Odborná jazyková úroveň C Odborná a jazyková úroveň je dobrá.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky D V práci se vyskytují příme citace, které nejsou nijak od vlastního textu odděleny. Stejně tak není možné v mnohém případě rozpoznat citace nepřímé. Z tabulek a obrázků nelze rozpoznat vždy zdroj, není tedy zřejmé, které obrázky jsou z vlastního zdroje.
Úplnost vypracování A Práce je vypracována v souladu se zadáním. Vytýčených cílů bylo dosaženo.
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 41884