PROCHÁZKOVÁ, E. Marketingový audit se zaměřením na spokojenost zákazníků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Autorka si zvolila atraktivní a aktuální téma své závěrečné práce. Postupovala samostatně, výsledkem je logicky uspořádaná a čtivá práce. Výše uvedené komentáře jsou orientovány do oblastí, v nichž vidím potenciál pro určité zlepšení. V obhajobě bych uvítal, kdyby diplomantka odpověděla na tyto dotazy: V čem vidíte hlavní přínos využití sociálních sítí pro zvyšování spokojenosti zákazníků? Jak lze dopady opatření v oblasti sociálních sítí vyhodnocovat? Jaké faktory ovlivňují ochotu zákazníků využívat prostředí e-commerce k nákupům a jak můžete tyto faktory ovlivnit z pozice Vámi analyzované společnosti?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Cíle práce jsou jasně definované - jde o provedení marketingového auditu spokojenosti zákazníků a navržení opatření, která by tuto spokojenost zvýšila. Autorka se s tímto tématem vyrovnala velmi dobře. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Zvolené metody odpovídají charakteru analyzované společnosti, a do značné míry také deklarovanému cíli. . Diskutabilní je - v případě auditu spokojenosti zákazníků - snaha o analýzu konkurenčního prostředí, zejména pokud z ní nevyplývají (resp. nejsou uvedeny) žádné relevantní závěry pro dané téma. Autorka postupovala při tvorbě své práce logicky, navržená doporučení vychází ze zjištěných skutečností, návrhy jsou zaměřené do potenciálně přínosných oblastí. Slabinou je poměrně plochá interpretace dat, získaných dotazníkovým šetřením. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka prokázala schopnost získat potřebná data pro provedení auditu, a to jak ta sekundární, tak primární. V případě primárních údajů však nedokázala plně využít potenciálu dotazníkového šetření - interpretaci získaných údajů bylo žádoucí provést v daleko větší podrobnosti. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Autorka navrhuje celou škálu možných opatření - ne vždy však dokládá jejich možný přínos. Tvrzení na straně 83 je sice pravdivé, ale jedním z kritérií pro posouzení úrovně práce je také schopnost argumentačně podpořit své návrhy - a to zůstalo v tomto případě pouze u obecného konstatování... | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Práce je logicky uspořádaná, formální náležitosti jsou dodržené, odborná jazyková úroveň odpovídá požadavkům | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Bez připomínek. |
Stanovených cílů diplomové práce bylo dosaženo. V rámci použité metodologie byly použity a vyhodnoceny adekvátní ukazatele marketingového auditu. V této oblasti by však bylo vhodné danou analýzu doplnit o některé běžně používané ukazatele, jako jsou například mapování „zákaznických cest“ či ukazatel „zákaznické zkušenosti“. Výsledky marketingové auditu byly interpretovány vesměs správně, nicméně výsledná doporučení se zaměřují pouze na největší nedostatky. Podle mého názoru by se firma v takto silném konkurenčním prostředí měla zaměřit na odstranění všech nedostatků a posunout se tak výrazněji před konkurenci. Praktická využitelnost výsledků stejně tak jako struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň byly zvládnuty výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | B | ||
Splnění stanovených cílů | A |
eVSKP id 108493