BORGUĽOVÁ, E. Aktivace procesu ultrajemného mletí povrchově aktivními aditivy. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2016.
Mgr. Eva Borgulová přistupovala k řešení své bakalářské práce velmi odpovědně, začala s přípravnými pracemi pro tuto svou práci již v létě minulého roku a vlastní série experimentálních prací potom následovaly od října 2014. S přihlédnutí k pochopitelným těžkostem kombinovaného režimu studia musím ocenit pravidelné dojíždění studentky z Bratislavy do Brna o víkendech každých 14 dnů a to prakticky až do konce července. Na eperimentální práci Mgr. Borgulové bylo příjemné pozorovat její profesionalitu farmaceutky, kdy příprava, navažování, pipetování a přepočítávání námi používaných směsí při experimentech bylo cílevědomé, rychlé a bezchybné. Musím též ocenit velkou samostatnost, vytrvalost a houževnatost studentky jak při zpracováváníní odborné literatury, tak při opakování a vyhodnocování experimentů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Předložená bakalářská práce Mgr. Evy Borguľové je na téma aktivace mletí slínku pomocí aditivace povrchově aktivními látkami, které mají schopnost posunout rovnováhu zdrobňování v neprospěch reaglomeračních tendencí. Úkolem bakalářské práce je především seznámení se s akademickým psaním, využíváním a citováním zdrojů, a v takovéto experimentální práci navíc příprava vzorků, měření, zpracovávání a interpretace výsledků. Praktické úkoly byly splněny, teoretická část výše zmíněného však s výhradami. Vzhledem k faktu, že studentka již má magisterský titul a práci podobného typu již musela psát, těžko si lze vysvětlit a omluvit prohřešky typu: chyby už ve slovenském a především pak v anglickém abstraktu, chybějící či naopak redundantní mezery mezi slovy v textu i mezi jednotkami, chybné formáty čísel, nejednotná úprava popisků objektů, nesmyslné a formálně špatné užití pomlček a spojovníků, popisky v obrázcích v jiném jazyce než jazyk práce, žádná úprava zalamování řádků, nesprávné formáty citací atd. Cíle práce byly jasně stanoveny na literární rešerši týkající se funkce mlecích přísad a experimentální práci směrující k porovnání změn v chování slínku Portlandského cementu zpracovávaného v laboratorním mlýnu při aditivaci různými povrchově aktivními látkami. Oba tyto cíle byly splněny. Práce plní podmínky na rozsah bakalářské práce a je poměrně logicky členěná, forma je však dosti kostrbatá a tím obsah působí necelistvě a nepřehledně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Úroveň jazykového zpracování | D | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | E | ||
Závěry práce a jejich formulace | B |
eVSKP id 77230