TOMEČEK, R. Robotizace nýtovacích procesů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
V teoretické části bakalářské práce se student důsledně teoreticky zaměřuje na materiály a technologie nýtování a na problematiku robotizace. Nýtování se provádí u plechů, které jsou běžné pro automobilový průmysl. V práci je systematicky navrhována robotická buňka obsahující 3 roboty. Za pomoci simulačního SW je vytvořen 3D model robotické buňky a ověřována správnost vybrané struktury robotické buňky, včetně kontroly na kolize robotů a pracovních nástrojů. Student spolupracuje s firmou Chropyňská Strojírna a.s. a jeho práce má vysoce profesionální charakter. I když v bakalářské práci je vytvářena robotická buňka se 3 roboty práce je stavěna jako metodika pro návrhy robotických buněk pro nýtovací technologie. Připomínku mám pouze k způsobu vyjadřování v BP – vysvětlování problematiky v první osobě jednotného čísla není styl vhodný pro tento druh práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student Radim Tomeček ve své bakalářské práci řeší problém zaměřený na tvorbu Robotizaci nýtovacích procesů. Prvotní část práce se zabývá představením procesu Nýtování, která se soustřeďuje na rozdělení a porovnání aplikací nýtování s aplikacemi svařování. Rešeršní část práce se také zabývá robotizací a automatizací, která se podrobně zaměřuje na průmyslové roboty, manipulátory a v neposlední řade i koncové efektory. Teoretická část práce je psána velice podrobně, což v tomhle případe není pozitivum. Student v dané části opisuje mnoho zajímavých, avšak ne vždycky relevantních informací k tématu. Očekával bych více směřování k tématu robotizace procesu nýtování, kde by student vybral konkrétní příklady z praxe, případně akademické sféry, rovněž zohlednil průmyslové roboty/manipulátory a různé koncové efektory při konkrétních již existujících příkladech. V praktické části práce student řeší návrh robotizovaného pracoviště pro nýtování plechů ve spolupráci se společností Chropyňská Strojírna a.s. Student v počátku stanoví požadavky na celý proces nýtování a zvolí nezbytné komponenty pro realizaci, které následně implementuje do vlastního návrhu robotické buňky. Nosním tématem práce je vytvoření simulačního 3D modelu robotizovaného pracoviště. Student implementoval navržené komponenty spolu s průmyslovými roboty do simulačního prostředí Siemens Tecnomatix: Process Simulate, který je vhodnou volbou v závislosti na výběru průmyslového robotu. Student v části simulace řeší jak tvorbu mechanizmu jednotlivých koncových efektorů, tak vytvoření jednotlivých trajektorií, detekci kolizí a v neposledním řade bezkolizní simulaci celého procesu nýtování. Funkčnost realizace robotické úlohy je doložena videozáznamem v příloze. Z bakalářské práce je patrné, že student věnoval velký objem času samostudiu při vytváření aplikace na netriviální téma. Chválím praktickou část práce, která je na vysoké úrovni s potenciálem pro pokračování, a také vyzdvihuji studentovu komplexnost při tvorbě bakalářské práce. Z hlediska písemného práci snižuje hodnotu rozložení jednotlivých kapitol, kvalita obrázků a samotná úprava textu. Student v některých částech působí poněkud neodborně, práce také obsahuje vymyšlené slova, ako např. kinematizace. Předloženou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B / velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 133014