HRUDÍK, J. Přední náprava vysokovýkonného sportovního vozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Drápal, Lubomír

Diplomová práce obsahuje poměrně rozsáhlou rešeršní část z oblasti zavěšení kol a jejich řízení, jež má sloužit coby teoretický podklad k následným aplikacím. Ty sestávají z analytických i numerických rozborů kinematiky řízení, na jejichž základě byla navržena páka řízení, spojující řídící tyč s těhlicí kola. Dále byla vytvořena metodika výroby nového návrhu příčných ramen zavěšení předních kol, včetně přípravku pro jejich svařování. Nově bylo také zkonstruováno uchycení těchto ramen na nosnou strukturu karoserie. Závěrem pak byla provedena zástavbová studie celého předního zavěšení. Požadavky a cíle zadání byly splněny, navíc práce obsahuje výrobní výkresy součástí, jež byly nově navrženy. Jako zdroj informací je použita vhodná a hodnotná literatura, leč některé elektronické zdroje nejsou citovány zcela v souladu s požadovanou normou. Velkou devízou diplomové práce je skutečnost, že její výsledky mají praktické uplatnění a již byly realizovány na kusově vyráběném supersportovním voze. Pan Jan Hrudík touto prací jednoznačně prokázal svůj inženýrský přístup při řešení konkrétních úkolů v oblasti podvozku motorových vozidel.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Hrudíka je zaměřena na návrh kinematiky předního zavěšení sportovního vozidla, především s ohledem na zástavbu řízení. První část práce je obsáhlou rešerší z oblasti podvozků motorových vozidel. Lze ocenit, že tato část je opravdu srozumitelná, dobře členěná a dává čtenářům dobrý přehled o oblasti návrhu zavěšení vozu. S ohledem na celkový rozsah práce je však až příliš rozsáhlá. Navíc použitý obrazový materiál je v nízkém rozlišení a kazí tak jinak dobrý dojem z této části diplomové práce. Další část je věnována již přímo analýze kinematiky předního zavěšení (bump steer, Ackermannova geometrie řízení) a jeho následné úpravě s ohledem na použité řízení. K této kapitole nemám žádné zvláštní výhrady. Snad jen kritérium pro vyhodnocení „bump steer geometrie“ založené na prostém rozdílu minimální a maximální hodnoty sbíhavosti nemusí být vždy nejvhodnější. Poslední část práce je soustředěna na výrobu ramen zavěšení. Předložená diplomová práce je po obsahové stránce na dobré úrovni. Je třeba přihlédnout i k tomu, že práce je publikována v jazyce anglickém. Je třeba ocenit dobré zvládnutí inženýrských metod pro konstrukci předního zavěšení skutečného sportovního vozu. Student jednoznačně prokázal schopnost využít znalostí ze studované specializace pro zvládnutí náročných úkolů, které na něj byly jakožto řešitele diplomové práce kladeny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 33962