HAVLÍK, J. Výukový vývojový kit s procesorem Freescale S08 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Cílem práce bylo navrhnout jednoduchý vývojový výukový systém s osmibitovým procesorem Freescale HCS08JM, který by sloužil pro výukovou podporu v předmětech zabývajících se mikroprocesorovou techniku včetně prezentace několika typických aplikací. Vývojová deska byla navržena a realizována a splňuje dílčí požadavek zadání. Vlastní činnost byla ověřena na dvou jednoduchých aplikacích - ovládání LED diod a piezoměniče a čítače s výstupem na znakový LCD displej, funkčnost aplikací mi však dosud nebyla předvedena. V rámci návrhu ukázkových aplikací jsem očekával hlubší rozbor s edukativním charakterem a především aplikaci využívající USB rozhraní, pro které byl záměrně vybrán mikrokontrolér řady JM. Za naprosto nevhodnou považuji textovou část práce. Celá základní část práce obsahuje popis obvodů rodin mikrokontrolérů HC08 a HCS08 a příklady aplikací, které jsou stažené a okopírované z webových stránek, v některých partiích doslovně (http://www.elektronika.cz/EI-skripty/clanek.asp?ItemID=2615 odpovídá stati na straně 5, další části jsou v řadě případů doslovnou kopií dokumentů z http://hw.cz). Vlastní práce je prezentována až v přílohách. Text obsahuje mnoho formálních chyb, chybí popisy obrázků, řada odkazů, literatura je velmi strohá a neodpovídá normě, v práci je mnoho terminologických nepřesností a slangových výrazů. Přesto, pokud student předvede funkčnost navržených aplikací, doporučuji práci k obhajobě, protože student samostatně navrhl vývojový systém, zrealizoval jej a ověřil jeho funkčnost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | D | 33/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | F | 7/20 | |
Formální zpracování práce | F | 5/20 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
Předložená bakalářská práce trpí na první pohled několika vážnými nedostatky. Seznam literatury je velmi omezený a ani se nepokouší tvářit, že by byl podle normy. V samotném textu se objevuje odkaz na literatury např. na konci stránkového odstavce (pravděpodobně celý převzat). Často jsou však použity zjevně převzaté obrázky bez odkazu na původ a někdy i bez jakéhokoliv popisu (obr. 2, 3, 4, 6 ...). To že blokové schéma je anglicky si v tom zmatku skoro ani nevšimnete. Po teoretickém popisu následuje stručný závěr. Popis vlastní práce studenta je vlastně pouze v přílohách, tedy návrh přípravku a ukázkové programy. O kvalitě vývojové desky se bez detailního popisu v práci dá přesvědčit poměrně těžko.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | E | 25/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | F | 7/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 22840