OLEARČIN, D. Srovnání rozšířené reality na Lume Pad [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Zadání je obtížné. Hraničí s vědeckou činností. Student pracoval pilně a držel se připomínek. Jeho práce byla zkomplikována logistikou výpůjček holografického tabletu. Student musel nastudovat mnoho zdrojů informací a zkonstruovat prototyp pro otestování hypotézy. Student provedl testování, které shrnul v technické dokumentaci a které by si zasloužilo publikovat. Studentovu práci hodnotím známkou A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem zadání bylo vyzkoumat, zda auto stereoskopické displeje zlepšují navigaci v rozšířené realitě. Zadání je obtížné, jelikož vyžaduje studium rozšířené reality, lightfield, auto stereoskopických displejů a enginu Unity. | ||
Práce s literaturou | Student si nacházel vlastní zdroje a využil i doporučené zdroje. Dbal na citační normy. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl aktivní a své práce se zhostil svědomitě. Jeho práce byla složitější, neboť se o zařízení LumePad 3D musel dělit s dalšími studenty. | ||
Aktivita při dokončování | Student dokončil práci včas a splnil všechny body zadání. Technickou dokumentaci konzultoval a ošetřil případné chyby. | ||
Publikační činnost, ocenění | Studentova práce balancuje na hraně vědeckého zkoumání. Jeho výstup by stálo publikovat. |
Pan Olearčin navrhl sadu experimentů a vytvořil experimentální aplikaci pro srovnání výhod 3D zobrazení oproti klasickému 2D zobrazení v aplikacích rozšířené reality. I přes obtíže s kompatibilitou použitých technologií si dokázal poradit a režimy zobrazení vyhodnotil v simulovaném virtuálním prostředí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání lze hodnotit jako obtížnější, neboť jeho řešitel musel pracovat a řešit problémy s netradičním kusem hardwaru (Lume Pad), pro který existují vývojové nástroje s omezenou funkcionalitou. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | Text práce obsahuje 44,5 normostran textu a odhadem 16 normostran obrázků. S přehledem tak splňuje obvyklé rozmezí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 78 | Technická zpráva je velice čtivá, jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a jsou srozumitelné. Zásadní výhradu bych měl k upozadění faktu, že se 3D zobrazení nepodařilo zprovoznit souběžně s rozšířenou realitou kvůli nekomatibilitě použitých knihoven. To se čtenář dozví až v kapitole věnující se implementaci, kdy se po celé dosavadní čtení těší na implementační detaily a to, jak to celé funguje. Student si s problémy kompatibility sice nakonec poradil a zadání oprávněně "ohnul", ale tato skutečnost mohla být přiznána v textu hned ze začátku. | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Text práce obsahuje minimum překlepů a chyb. Z typografického hlediska mám dvě výhrady. Úrovně nadpisů nejsou logicky strukturované. Autor z nějakého důvodu na místech, kde by se očekával nadpis třetí úrovně (subsection) používá nadpis čtvrté úrovně (subsubsection). Na obrázky 4.2, 4.3 a 4.4 se z textu nikde neodkazuje. | |
Práce s literaturou | 70 | Autor cituje celkem 14 zdrojů, z čehož 9 kvalitních literárních pramenů a 5 online zdrojů odkazujících na technické dokumentace a internetové články. Bohužel na velké množství použitých knihoven třetích stran (AR Foundation, Lean Touch, Big Furniture Pack, atd.) chybí v textu jakýkoliv odkaz v poznámce pod čarou nebo citace. | |
Realizační výstup | 85 | Výsledné programové řešení má za cíl zhodnotit výhody 3D zobrazení v rozšířené realitě oproti klasickému 2D zobrazení na tabletech. Velmi oceňuji, že si autor s řešenou problematikou dokázal poradit i přes zásadní implementační obtíže (kompatibilita 3D zobrazení a rozšířené reality). Navržené uživatelské testy dobře reflektují zkoumanou vědeckou otázku a následný experiment byl vyhodnocen na dobrém počtu uživatelů. Ovšem vzhledem k tomu, že jádro práce spočívá v uživatelských experimentech, čekal bych v dané kapitole rozsáhlejší popis. Například souhrn nejčastějších chyb, nejasností, diskuse s uživateli, dal se využít třeba i nějaký standardizovaný dotazník, například NASA-TLX pro změření mentální náročnosti při plnění daných testů, apod. | |
Využitelnost výsledků | Po doplnění možnosti využívat rozšířenou realitu na tabletu Lume Pad ze strany vývojářů se dají poznatky z této práce využít k navržení rozsáhlejšího experimentálního vyhodnocení výhod 3D zobrazení v rozšířené realitě s potenciálem pro přínosnou vědeckou publikaci. |
eVSKP id 146193