ŠIKUTA, L. Rám závodního automobilu kategorie E2 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Svída, David

Úkolem pana Lukáše Šikuty bylo provést konstrukci rámu závodního automobilu kategorie E2. Na rozdíl od tradiční „trubkové“ konstrukce byl použit hliníkový sendvič. Student se v počáteční fázi musel seznámit s metodou konstrukce uzavřených monokokových konstrukcí. Následně byl proveden rozbor sil, které na rám působí. Student navrhl a provedl výpočet několika provozních stavů, kterým rám může být za provozu vystaven. Při řešení práce student postupoval aktivně a samostatně. Aktivně využíval konzultace a uplatnil znalosti získané během studia na Ústavu automobilního a dopravního inženýrství. Všechny požadavky zadání byly splněny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Beran, Martin

Diplomová práce pana Lukáše Šikuty se zabývá návrhem rámu závodního automobilu kategorie E2. V první části práce student provedl rešerši nejčastěji používaných řešení pro vozidla zadané kategorie a provedl jejich zhodnocení dle vhodně zvolených kritérií. Díky získaným poznatkům student již dále rozvíjel myšlenku konstrukce rámu s využitím hliníkových sendvičových panelů. Nejprve se věnoval samotné technologii spojování a tvarování těchto panelů a dále jejich fyzikálním vlastnostem. Na základě těchto skutečností student sestavil definici materiálu pro výpočtový model a na příkladu ověřil jeho správnost porovnáním s hodnotami udávanými výrobcem. V další části práce se již student věnuje konstrukčnímu návrhu rámu, kde byla následně provedena pevnostní analýza pomocí MKP. Jako hlavní parametr k posouzení správnosti konstrukčního řešení rámu byla zvolena hodnota torzní tuhosti celé konstrukce a pevnosti ochranného bezpečnostního rámu dle předpisů stanovených AČR. (Autoklub České Republiky). Na základě těchto výsledků byly provedeny další konstrukční úpravy rámu, které byly následně opět výpočetně ověřeny. Práce je po obsahové stránce na dobré úrovni a diplomant prokázal odborné schopnosti při řešení konkrétní aplikace zadané problematiky.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 63082