FÁBIK, P. Soubor úloh z oblasti sběru dat (Data Acquisition) pro kurs BEMS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student se měl za úkol seznámit s metodami sběru dat vyjádřených analogovými signály a zpracovat dvě úlohy na toto téma pro kurs Elektronické měřicí systémy. Konzultace využíval v obvyklém rozsahu, přicházel pravidelně a s konkrétními dotazy. Pracoval aktivně a iniciativně. V průběhu práce prokázal schopnost práce s literaturou, i když hloubka literárního průzkumu mohla být větší. Věnoval se spíše HW prostředkům sběru dat, nikoli SW prostředkům různých firem a zaměření. Rozbor týkající se konkrétních úloh sběru dat v praxi je minimální. V práci jsou zpracovány dvě úlohy využitelné ve výuce zmíněného kurzu. Odborné znalosti studenta byly při zpracování práce na úrovni odpovídající stupni Bc studia. Doporučuji jeho práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Splnění zadání | C | 37/50 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Zadání práce odpovídá bakalářskému stupni studia, je zvoleno tak, aby se student seznámil a poznal aktuální stav měřicí techniky. Bakalářská práce obsahuje 6 kapitol včetně úvodu a závěru. Teoretická část práce má 3 kapitoly na 20 stranách textu, je rozsáhlejší než praktická část, která má pouze 1 kapitolu a 10 stran textu. Student se více soustředil na prezentování základních teoretických informací, viz kap. č. 2, kap. č. 3, které sice souvisí s problematikou sběru dat, ale nebyly přímo požadovány v zadání práce. Zatímco popis prostředí LabVIEW a LabWINDOW včetně HW a SW prostředků je popsán v kap. č. 4 velmi zkráceně a přehled typických úloh pro sběr dat v praxi chybí. Vlastní praktická část práce je uvedena v kap. č. 5. Student realizoval měřicí pracoviště pro 2 laboratorní úlohy sběru analogových dat v prostředí LabVIEW s využitím multifunkční karty NI USB-6008. Pro obě modelové úlohy Chyby D/A a A/D převodníku modulu USB 6008 a Fázový posuv při nesoučasném vzorkování, vytvořil funkční aplikační prostředí, ze kterého lze zadávat a vyhodnocovat požadované parametry laboratorních úloh. Navržená struktura algoritmů je logická a realizuje postupové kroky modelových úloh sběru dat. Výhrady mám k sestavení popisu zadání obou laboratorních úloh a k popisu jejich ověření. Text dokumentu v této části práce je málo přehledný. Chybí například matematický popis charakteristik Aritmetický průměr UMM a Aritmetický průměr UPC K formální stránce bakalářské práce mám další připomínky: - Rovnice na str. 13, 14, 15 nejsou psány editorem rovnic a jsou pouze zkopírovány v obrázkovém formátu. - V celém dokumentu nejsou rovnice číslovány a v hranatých závorkách u rovnic je uveden odkaz na literární zdroj. - Grafická úroveň obrázků v kapitole č. 3 je nízká, viz obrázek 3. 1, obrázek 3. 3, obrázek 3. 6, obrázek 3. 7 - Názvy obrázků a tabulek v kapitole č. 5 3 jsou příliš obecné a nekonkrétní. Zadání bakalářské práce je splněno. Uvedené výtky nemají zásadní charakter a bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | D | 6/10 |
eVSKP id 38986