DAOVÁ, H. Anténa do klíčku auta pro BLE ranging [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Raida, Zbyněk

Cílem bakalářské práce bylo navrhnout elektricky malou anténu, kterou by bylo možno integrovat do klíčku od auta. Anténa by měla v ISM pásmu 2,4 GHz podporovat měření vzdálenosti pomocí channel sounding. Studentka v prvém kroku vypracovala přehled antén, které lze pro danou aplikaci využít. Z uvedených řešení následně vybrala jako optimální strukturu štěrbinový širokopásmový dipól. Anténu simulovala a optimalizovala v ANSYS HFSS. Vyrobenou anténu proměřila v anténní komoře, a výsledky měření porovnala se simulacemi. Funkčnost antény otestovala v experimentálním automobilu, umístěném v podzemní garáži. Část měření byla realizována na agarovém fantomu, který sloužil jako model živé tkáně. Zadání práce bylo beze zbytku splněno. Studentka pracovala na projektu soustavně a samostatně. Problémy řešila sama, a pravidelně konzultovala jen podstatné kroky. Řešení popsala ve velmi kvalitně zpracované závěrečné zprávě. Text bakalářské práce je přehledný, technicky přesný a velmi čtivý. Bakalářské práci nemám co vytknout a hodnotím ji 95 body.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Olivová, Jana

V předložené bakalářské práci o padesáti stranách a šesti kapitolách studentka navrhovala anténu vhodnou pro komunikaci klíčenky a automobilu. V úvodu práce jsou uvedeny požadavky na anténu vycházející ze specifikace technologie BLE (Bluetooth Low Energy) pracující na frekvenci 2,4 GHz. Z důvodu omezené velikosti antén byla vybrána skupina planárních antén. V druhé kapitole studentka navrhuje několik typů antén v programu Ansys HFSS a následně porovnává navržené antény z několika pohledů. Nejlépe vychází štěrbinová motýlková anténa. Tato anténa je dále simulována, aby co nejlépe odpovídala skutečnosti. V následných numerických simulacích byla anténa optimalizována pro použití s mikrokontrolní jednotkou NXP KW45 a byl zohledněn vliv konektoru SMA a vliv lidského těla v blízké zóně antény. Vliv klíčenky není v simulacích zohledněn, z důvodu absence parametrů klíčenky. Experimentální ověření navržené antény proběhlo jak v anechoické komoře, tak při měření na vozidle. Při měření v anechoické komoře, s i bez fantomu, bylo dosaženo očekávaných výsledků. Při měření na vozidle, byly výsledky měření výrazně ovlivněny samotným vozidlem a přítomností fantomu a to vedlo k vyšší chybovosti měření. Celkově však považuji práci za velmi zdařilou a pečlivě zpracovanou. Bakalářská práce splnila požadavky zadání a svým rozsahem a obsahem po formální i grafické stránce odpovídá požadavkům na bakalářské práce. Doporučuji její předložení k obhajobě a hodnotím ji klasifikačním stupněm A.

Navrhovaná známka
A
Body
98

Otázky

eVSKP id 159012