ŠPONDROVÁ, H. REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Posudky

Posudek vedoucího

Nový, Vítězslav

Po počátečním váhání při uchopení zadání práce se autorce podařilo vytvořit životaschopný koncept. Práce přesto vykazuje určité známky nedostatku času při jejím dokončení, svědčící o problémech s "timingem" projektu. Přes výše uvedené však práce prokazuje schopnosti autorky vstoupit do praxe.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování C Zpočátku rozpačitý, posléze samostatný a intenzívní přístup s rezervami v dobrém časovém rozvrhu práce.
Navrhovaná známka
C
Body
70

Posudek oponenta

Ponešová, Barbora

Studentka předkládá urbanistické řešení, které částečně vychází z respektování původních kompozičních os Květné zahrady. Její snahou bylo vygradování těchto os nově navrženými objekty. Bohužel tento princip neaplikuje důsledně - socha Neptuna nelogicky kompoziční ose uhýbá. Nedotažen je záměr i po formální stránce - vizuální ukončení pohledových os z Květné zahrady je popřeno výrazem i měřítkem staveb a dále snahou skrýt novostavby za zelenou fasádu. Souslednost prohlídky, jakou autorka předpokládá, je narušena zmnoženými nástupy do Květné zahrady, takže návštěvník má možnost z této trasy kdykoliv uhnout. Nefunguje tak zamýšlený nástup k začátku kolonády (původně začínala prohlídka Květné zahrady v centru kolonády). I tak se nedomnívám, že nástup z rohu kolonády je kvalitativně shodný s nástupem z jejího středu. Za přínosné považuji umístění edukačního centra v jižní části předpolí tak, že je oddělen provoz hospodářské části a části pro veřejnost. Při podrobnějším zkoumání dispozic najdeme drobné nesrovnalosti: absence zádveří u novostaveb, chybí šatny u vstupu do objektu edukace, zázemí knihovny se jeví jako poddimenzované, chybí bezbariérový přístup do 2.NP vstupního objektu čestného dvora, průchod přes tropický skleník do holandské zahrady je zbytečný - ubírá místa v již tak prostorově nevyhovujícím skleníku. Studený skleník je označen jako sál, ale není jasné, jak bude fungovat (kde je jeho zázemí). V paré pro oponenty chybí dvě předepsané celkové perspektivy a není doložen

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení C
Architektonické řešení C
Provozní řešení C
Technicko konstrukční řešení C
Formální úroveň B
Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 23013