BIČAN, J. Návrh marketingové strategie pro firmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Práce je zpracovaná na dobré úrovni. Téma "návrh marketingové strategie" patří ke standardním tématům, k jeho řešení lze přistoupit různým způsobem. Zde prezentovaný postup se "drží" běžně chápaného pojetí marketingové strategie, nijak nevybočuje ani svým postupem, v práci se spíše projevují věcné i formální nedostatky - viz komentáře výše. V rámci obhajoby bych uvítal reakci na tyto dotazy: Jak hodnotíte postavení analyzované firmy na trhu? Jak byste charakterizoval celkovou firemní strategii? Jakými způsoby lze doložit "zlepšení postavení společnosti na trhu"?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Deklarovaným cílem práce je návrh marketingové strategie pro dřevařskou firmu "Wood Cité s.r.o.". Jde o jasně stanovený cíl, autor jej s drobnými výhradami splnil.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Práce celkem logicky začíná uvedením jejích cílů, pak ale pokračuje poměrně obšírným (a na této úrovni zbytečným) popisem teoretických východisek, vztažených k marketingu (bylo možné vyřešit řadou odkazů na odborné zdroje). Navazující analytické postupy jsou adekvátní svému účelu (jinou otázkou je jejich vypovídací schopnost) a návrhová část "korunuje dílo". Z pohledu postupu řešení a adekvátnosti použitých metod jde o standardně používané postupy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Oproti předchozímu kritériu se zde nabízí řada kritických postřehů: počínaje analýzou, která je velmi povrchní - pro posouzení adekvátnosti navrhovaných opatření zde chybí řada relevantních údajů, přes relevantnost navrhovaných opatření (proč se např. věnujete rozvoji aktivit, které podle údajů z grafu č. 1 představují pouhá 3 % obratu? Z analýzy není také patrný celkový charakter strategie, kterou firma (nejen v oblasti marketingu) realizuje, ani její zásadní slabiny či naopak silné stránky. Analytická část tak nabízí jen omezené množství údajů, z nichž by bylo možné posoudit úrověň uplatnění marketingových nástrojů.
Praktická využitelnost výsledků B Škála opatření zasahuje do všech prvků standardně pojatého marketingového mixu. Návrhy jsou dotaženy do přibližného časového vymezení a jsou uvedeny očekávané náklady, spojené s jejich realizací. Přesto postrádám charakteristiku celkové firemní strategie a tomu odpovídající marketingové strategie.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Formální náležitosti práce odpovídají očekávání, značné rezervy vidím v nepřesném vyjadřování, resp. v jakési snaze o "rozmělnění" argumentace používáním různých "slovních výplní" - která ve svém důsledku spíše zpochybňují odbornost autora: část 4.2.2 "koruna se dostala až na nějakých 28,30 koruny za Euro", či "pila leží kousek od Uherského Brodu. Cenově jsou taky trochu dražší než Wood Cité" (str. 49)...
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce s informačními zdroji je na odpovídající úrovni, s výhradou odkazů: řada údajů v částech, věnovaných publikování statistických dat je bez uvedení zdrojů.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Moravanský, Tomáš

Na diplomové práci oceňuji komplexnost řešení, autor se nespokojí jen s jedním úhlem pohledu, ale nabízí hned několik řešení. Na analýze mikroprostředí podniku je vidět, že autor danou firmu velmi dobře zná a na její problémy je schopen se dívat do hloubky. To také velmi dobře definuje v následné SWOT analýze. Ve vlastním návrhu řešení se mi líbí nabídka diversifikace produktů a služeb, k čemuž je na druhou stranu potřeba kvalitního personálu, který dobře zná prostředí v daném oboru. Celkově je diplomová práce velmi dobře zpracovaná jak po stránce teorie, analýzy i vlastního návrhu řešení.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 82842