LUDVÍK, T. Multiplayer hry Polylithic [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2025.
Student byl velmi samostatný. Věděl přesně, co má udělat a pracoval na tom pečlivě. Na konzultacích byl málokrát, ale prokázal postup vpřed.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student si zadání DP zvolil sám. Student pracuje v herním studiu jako vývojář hry Polylithic a vybral si, že pro hru vytvoří multiplayer. Zadání je průměrně obtížné. | ||
Práce s literaturou | Student si sám dohledával zdroje informací. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl velmi samostatný. Konzultoval spíše sporadicky, ale ukázal postup. S jeho prací nemám problémy. | ||
Aktivita při dokončování | Student obsah své finální práce konzultoval. | ||
Publikační činnost, ocenění | Studentova práce bude zveřejněna ve hře Polylithic. |
Implementace je podstatným rozšířením existujícího produktu, je komplexní a zdařilá, ale textová zpráva je podprůměrná. Mnoho nedostatků ve zprávě mohlo být snadno odstraněno pečlivou kontrolou před dokončením. V aktuálním stavu je patrný velký rozdíl v kvalitě zprávy a implementace. Zatímco implementačně je úspěšně řešeno mnoho zajímavých problémů, zpráva obsahuje více nedostatků, mnohdy základních.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Autor se musel podrobně seznámit s implementačními detaily existující hry, nastudovat možnosti optimální síťové komunikace, a následně hru rozšířit o podporu hry více hráčů po síti. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání byly splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Zpráva je rozsahem v pořádku, ale blíží se minimální hranici a místy obsahuje zbytečné informace. Technické detaily řešení však jsou dostatečně popsány. Abstrakt je velmi krátký, pouze tři řádky. Stejně tak úvod je pouze popisem struktury textu a chybí v něm obecný popis výsledků a uvedení do problematiky. Naopak v teoretické kapitole, v sekci 2.1, se vyskytuje mnoho textu o průběhu hry, příběhu a obsahu, který není zajímavý z technického hlediska. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 73 | Zpráva dodržuje standardní doporučenou strukturu a je pochopitelná, některé detaily popisující návrh a implementaci mohly být lépe popsány pomocí obrázků či algoritmů. V návrhové kapitole chybí obecný popis na vyšší úrovni, aby měl čtenář jasnou představu o struktuře práce. Implementační kapitola je místy náročnější na čtení díky hustě vysázenému textu bez doprovodných ilustrací. Obrázky se tam sice nachází, ale nejsou často příliš informačně hodnotné, např. obr. 4.1 je pouze ukázkou grafického rozhraní připojení na server, obr. 4.3 snímkem obrazovky s kódem definice použité struktury a obr. 4.4 snímkem obrazovky z editoru Unity. | |
Formální úprava technické zprávy | 72 | V textu se vyskytuje jen menší množství překlepů a špatných tvarů slov, ale je zatížen větším množstvím formálních nedostatků. Některá slova jsou nevhodně zvolena, např. spawnování , generace terénu , nebo kompresovaná data . Řádky jsou často nevhodně zakončeny předložkami a spojkami. Slohový útvar odborného technického textu lehce snižuje několikanásobný výskyt 1. a 2. mluvnické osoby. Na konci úvodu ke kapitole 3 je nedokončená věta. Některé zkratky jako RTT by měly být definovány. Seznamy jsou často vysázeny bez vhodné interpunkce pro zakončení položek. Text na str. 19 je uveden jako seznam ale vysázen jako odstavce. Některé termíny jsou uvedeny nekonzistentně, např. Sandbox a sandbox . Také formát písma není konzistentní, např. slovo tileSpawnRequests je jednou vysázeno kurzívou a pak zase bez. Místo speciálního znaku pro násobení je v textu často použito písmeno X. Velké množství obrázků není odkazováno v textu. U některých odkazů zase chybí typ odkazovaného objektu. Popisky obrázků jsou často extrémně krátké a zhoršují pochopení, např. popisky obr. 2.2, 2.7, 4.2 jsou jednoslovné. Popisek u obr. 4.1 se odkazuje na čísla 1. a 2. , která však v obrázku nejsou vyznačena. Obrázky pořízené ze hry a schémata popisující použité architektury jsou pěkné, jen schémata mohla být raději ve vektorovém formátu místo rastrového. Rovnice 2.1 není dobře uvozena v textu. | |
Práce s literaturou | 61 | V práci je na relevantních místech citováno 6 zdrojů odkazujících do dokumentace použitých nástrojů a 1 zdroj odkazující na odbornou knihu. Text mohl obsahovat více kvalitních citací. Zdroje [5, 6, 7] mohly být sloučeny, jelikož všechny odkazují do dokumentace enginu Unity. Některé pojmy v textu by bylo vhodné citovat, například zmínky termínů jako AES-GCM-256 , Curve25519 , Diffie-Hellman apod. V teoretické kapitole je značná část textu věnována hře Polylithic, ale informace nejsou nijak citovány, ani jako poznámka pod čarou s odkazem na web projektu. Citační závorky jsou často nevhodně umístěny až za interpunkci a místy jsou samotné na novém řádku. U obr. 2.12 je uveden zdroj pouze formou hypertextového odkazu ve formátu: [zdroj] , jehož adresa není vysázena. | |
Realizační výstup | 100 | Výsledkem práce je netriviální rozšíření existujícího herního produktu o hru více hráčů, které se zdá být efektivní s ohledem na hratelnost i přenos dat. Implementace řeší mnoho problémů vzhledem k synchronizaci herního světa mezi herními klienty. Dále jsou implementovány optimalizace pro zmenšení přenášených dat. Implementované rozšíření je již integrováno do beta verze hry a dostupné pro testující hráče. Kódy jsou rozsáhlé a dobře strukturované. | |
Využitelnost výsledků | Práce rozšiřuje existující herní produkt, který je již v procesu testování na herní platformě Steam. Výsledky jsou užitečné a budou nasazeny ve výsledné hře. |
eVSKP id 165318