JAVOŘÍK, Z. Analýza pohonu modelu domovního výtahu s EC motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Studen v rámci své diplomové práce navrhl a provedl úpravy na modelu domovního výtahu, který jako pohonné jednotky využívá programovatelný EC motor Servida SV2315D. Součástí práce bylo také sestavení nového řídícího algoritmu a ověření chování polohového regulátoru v závislosti na jeho nastavení a zatížení kabiny výtahu. V poslední části diplomant sepsal zadání pro laboratorní úlohu, která umožní studentů seznámit se s problematikou výtahu a programovatelných EC motorů Servida.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 48/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Předložená diplomová práce obsahuje 58 stran textu, obrázků, tabulek včetně Závěru a Literatury. Po Úvodu následuje stručný popis funkce a sestavy modelu domovního výtahu.Vytýčený hlavní cíl modifikuje stávající provedení funkčního vzorku ve směru efektívního využití pro kvalitativní inovaci laboratorní výuky . Přínosem je úprava základního pracovního algoritmu v programu SMI ( Smart Motor Interface ) se zaměřením na vyhodnocování pohybu a polohy výtahové kabiny (respektování manipulačních pokynů obsluhy i bezpečnostních pravidel). Na inovovaném modelu bylo provedeno experimentální měření se zdařilými obrázky a doprovodnými zhodnocovacími pasážemi v textu. . K práci mám následující připomínky a dotazy : - str.16, str.19 ......pro zápis veličin s jednotkami v textu se užívá ustálených forem. - kap.8. ...pro úplnost je třeba doplnit očíslování všech obrázků. - v textu se vyskytují drobné nepodstatné grafické nesrovnalosti, které nejsou závažného charakteru. Celkově konstatuji, že předložené dílo má velmi slušnou grafickou i jazykovou úroveň ,cíl práce je splněn,v návrhu zadání laboratorní úlohy jsou vystiženy hlavní pedagogické požadavky a dodrženy didaktické zásady kladené na podporu technické dovednosti studentů. Přístup k řešení i dosažené výsledky svědčí o magisterských schopnostech diplomanta.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální zpracování práce | A | 9/10 | |
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 |
eVSKP id 27839