KUŘE, D. Webové aplikace pro podporu výuky základů zpracování signálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Pan Dominik Kuře pracoval na čtyřech interaktivních webových aplikacích pro výuku. Student k práci přistupoval zodpovědně, pravidelně konzultoval a práci dokončil s časovou rezervou. Student přicházel i s vlastními nápady. Díky výše uvedenému jsou výsledkem diplomové práce čtyři kvalitní aplikace použitelné ať už při výuce nebo při samostudiu. Problematika demonstrovaná v aplikacích je z většiny základním učivem bakalářského studia. Je vidět, že student tématům poměrně rozumí, i když na tom musel během roku zapracovat. Oceňuji skutečnost, že některé vztahy si student odvodil sám. Funkčně i graficky jsou aplety povedené. Grafická a typografická podoba textové části práce by však snesla řadu vylepšení.
Student vypracoval diplomovou práci s cílem implementace výukových materiálů/appletů do předmětu číslicové zpracování signálů. Student splnil vytyčené cíle, applety se zdají být funkční a demonstrují požadovanou problematiku definovanou zadáním práce. Mám však několik komentářů k textu a detailům práce. Text je docela čtivý, teoretická část v oblasti zpracování signálů popisuje potřebné informace k pochopení funkce appletů. Nejsem si však jistý, proč se práce nezmiňuje o zpracování diskrétních a číslicových signálů (vysvětlení se v práci nevyskytuje) nebo nevyužívá kromě periodických signálů také impulzy (kde to dává smysl). Na druhou stranu, zadání to nespecifikuje. Text obsahuje překlepy, pár nejasných vyjádření a občasné typografické chyby a nedostatky citace v textu až za tečkou, neunifikované fonty v obrázcích a textu včetně různé velikosti a stylu písma, nevhodně použitá kurzíva, výpisy a obrázky bez odkazu v textu, záměna spojovníků a pomlček, chybějící mezera mezi číslem a jednotkou, jednopísmenné spojky a předložky na konci řádků apod. "Bitwise OR" jako symbol je vysvětlené na straně 36, ale používá se v textu již na předchozí straně. Výpisy v kapitole 2.2.7 působí někdy nepřehledně a rušivě vůči ostatnímu textu. Některé grafy by mohly být zobrazeny ve vektorové grafice nebo alespoň v lepším rozlišení (například konvoluční jádra interpolací). Různá kvalita obrázků, fonty a jejich velikost působí neunifikovaně. Některé odkazy jsou nevhodně lomené a příliš široké (strana 69). Příloha B, Zdrojový kód, by šla určitě udělat přehledněji bez duplikátních položek s vyznačením nejdůležitějších změn vůči obecné struktuře. Applety plní svoji funkci, ale osobně bych je designoval více jako demonstrační materiál s výukovým potenciálem. Popis appletu je v dolní, méně viditelné části okna. Text je docela malý (včetně popisu os grafů a tlačítek). Uvítal bych také demonstraci změny parametrů pro některý z appletů pomocí několika obrázků jako součást práce bez nutnosti spouštění samotných appletů. Je škoda, že design appletů jako takový není podpořen třeba zajímavými ukázkami, které by odrážely samostatnost a iniciativu studenta. Úvod a závěr mi přijdou příliš strohé vůči rozsáhlejšímu abstraktu, předpokládal bych to naopak. Obecně ale práce z mého pohledu obsahuje vše potřebné. Pozitivně hodnotím popis některých matematických operací, rychlokurz syntaxe JavaScriptu (na druhou stranu bych jej lépe zařadil do kontextu výsledných appletů) a textové vyjádření informace. Myslím, že až na občasnou neunifikovanost a drobnosti v textu je práce povedená, applety se zdají být funkční a zadání bylo splněno.
eVSKP id 151167