BUŘIVAL, T. Opravy DPS s BGA a FC pouzdry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Zadanou diplomovou práci dokončil student v požadovaném termínu. Rozsah zadání diplomové práce splnil student v plném rozsahu v rámci technických možností. Přínos diplomové práce je ve zpracování metodiky měření teplotních profilů během pájení/odpájení funkčních/zkušebních BGA a FC pouzder a vyhodnocováním teplotních profilů pomocí PWI. Student dále navrhl metodu pro kamerového sesouhlasení BGA a FC pouzdra s vodivým motivem na DPS. Student se poměrně rychle a samostatně orientoval v řešené problematice. Diplomant se podrobně seznámil s technologickými postupy demontáže/montáže BGA a FC pouzder a technikou měření teplotních profilů včetně metod upevňování termočlánků. Diplomant se dále zabýval návrhem a konstrukcí metody pro kamerového sesouhlasení BGA a FC pouzder s vodivým motivem na DPS. Při řešení diplomové práce prokázal diplomant vysokou odbornou úroveň, soustředěné zaujetí úkolem a předpoklady pro systematický přístup. Práce je zpracována přehledně s vyváženým podílem teoretické i praktické části. Je doplněna obrázky, fotografiemi i grafy, které názorně doplňují zpracovávanou problematiku. Znalosti získané studiem tuzemské i zahraniční odborné literatury student v široké míře uplatnil při řešení a zpracování diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 46/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Předložená diplomová práce řeší konkrétní zadání pro pracoviště oprav DPS, je zpracována přehlednou formou, vytknout jí lze jen některé dílčí nedostatky, např. Str.10, Obr.2.3 válečkami Str.19, Obr.3.4 co je T ? Str.22, Obr.3.8 jsou příliš malé Str.22 Kde je Obr.2.17? Str.26 Vysvětlete rozdíl mezi uváděnými slovy "lepší výsledky x spolehlivější proces" Str.27, Obr.3.13 Text pod obrázkem je poněkud zmatený Str.35 , Obr.4.6 Není uvedeno, že 1,2,3,4,5, jsou termočlánky Str.37, Obr.4.9 Nejsou u čísel 211, 218, 219,4 a 225 uvedeny jednotky Str.41 Vysvětlete proč jste použil 6ks termočlánků, když zařízení umožňuje použít až 9 ks. V práci chybí ekonomické zhodnocení. K vlastnímu řešení nemám zásadnější připomínky, ale vzájemné prolínání anglických a českých názvů v práci působí poněkud násilně. Otázky k obhajobě: 1. Jak byla změřena teplota horkého vzduchu? 2. Jak konkrétně by bylo možné zvýšit index PWI, na co nejnižší hodnotu. Doporučuji práci přijmout k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 23603