ADAMEC, M. Infrastruktura pro elektrické autobusy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Zaměřením bakalářské práce byla problematika infrastruktura pro elektrické autobusy pro městskou hromadnou dopravu. Text práce má 60 stran textu, což lze považovat za nadstandardní. Student na práci kontinuálně pracoval od jejího zadání a pravidelně ji konzultoval. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Součástí práce je i výpočet energetické náročnosti typické autobusové městské linky. Student zvolil linku v městě Pardubice. Pardubice je město s rozšířenou trolejbusovou městskou dopravou na rovině. Student k práci využil širokou škálu zdrojů zejména internetových a dále i norem a ty správně citoval. Jeden ze správných závěrů je, že je výhodné elektrobusy nabíjet po každé jízdě nebo i na zastávkách a tím se odstraňuje jedna z hlavních nevýhod tedy velikost a cena trakční baterie autobusu. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalárska práca pána Adamca spracováva problematiku elektrických autobusov a infraštruktúry pre ich nabíjanie. Práca obsahuje ucelený prehľad používaných spôsobov nabíjania a štandardov pre hardware a komunikáciu. Text práce je zrozumiteľný a neobsahuje väčšie množstvo štylistických ani typografických chýb. V poslednej kapitole je vypočítaná energetická náročnosť vybranej autobusovej linky pri využití elektrobusu. Zvolená metodika odpovedá úrovni bakalárskej práce. Uvítal by som porovnanie vypočítaných výsledkov so skúsenosťami s reálnou prevádzkou elektrobusov v iných mestách. Kladne hodnotím aj veľký počet primárnych informačných zdrojov - noriem, dokumentácie výrobcov a odborných článkov. Prácu odporúčam k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 129429